رد شدن به محتوای اصلی

فیلترینگ تلگرام: افشای نامه روحانی پس از ۴ ماه

حسنک روحانی چند روز پیش در واکنش به فیلترینگ تلگرام، توپ را به زمین "عالی‌ ترین سرکرده ی رژیم" انداخت و در ادامه هم این چنین خود را نشان داد که مخالف فیلترینگ است.


اکنون اما نامه‌ اش در فضای مجازی دست به دست می‌ شود که به وزیر ارتباطات دستور می دهد:

"با فیلتر شکن‌ ها برخورد موثر شود و مردم و دستگاه‌ های حکومتی به استفاده از پیام‌ رسان‌ های داخلی ترغیب و ملزم شوند"

تاریخ نامه هم زمان است با اعتراضات سراسری در ایران، در دی ماه سال گزشته. در همان حال، صادق لاریجانی رییس قوه ی فاسد قضاییه ی رژیم، فیلترینگ تلگرام را از وظایف ذاتی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی خواند، در حالی که در جمهوری اسلامی، هیچ نهادی مسئولیت فیلترینگ تلگرام را برعهده نمی‌ گیرد.

یک‌ روز پس از آنکه "محمد حسین‌ پور" مدیر روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: "شورای عالی فضای مجازی، فیلترینگ تلگرام را تصویب نکرده است"، "رضا تقی‌ پور" یکی دیگر از هموندان این شورا به خبرگزاری حکومتی فارس گفت:
"رییس دولت، مصوبه ی این شورا مبنی بر «ترغیب مردم و الزام نهادهای دولتی به استفاده از پیام‌ رسان داخلی» را به وزیر ارتباطات ابلاغ کرده است". او این اقدام را نشان دهنده ی "موافقت روحانی با شکست انحصار پیام رسان خارجی در کنار تقویت پیام‌ رسان‌های داخلی" دانست.


این اظهارات پس از آن بیان شد که تصویر نامه‌ ای محرمانه با امضای آخوند حسن روحانی در شبکه‌ های مجازی منتشر شد که به وزیر ارتباطات دستور داده است:

"با فیلتر شکن‌ ها برخورد شود و مردم و نهادهای دولتی به استفاده از پیام‌ رسان داخلی ترغیب و ملزم شوند".

سرکردگان رژیم تاکنون به این نامه واکنش نشان نداده‌ اند، اما این نامه مربوط به دی سال ۹۶ است !!

روحانی طی روزهای گزشته، در فضای همگانی با فیلترینگ پیام‌ رسان تلگرام مخالفت کرده و خواسته است اگر دیکتاتور رژیم (مقام عالی نظام) یعنی خامنه‌ ای، در این باره دستوری صادر کرده است، به صورت همگانی اعلام شود. افزون بر او، "علی مطهری" نایب رییس تویله ی مجلس شورای اسلامی نیز، فیلترینگ تلگرام از سوی قوه ی فاسد قضاییه را اقدامی غیر قانونی دانسته و از رییس جمهوری رژیم خواسته است در این رابطه به رییس قوه ی فاسد قضاییه تذکر قانون اساسی بدهد !!

دادسرای فرهنگ و رسانه ی رژیم در تهران، روز دوشنبه ۱۰ اردی بهشت، با صدور اطلاعیه‌ ای ضمن متهم کردن شبکه ی تلگرام به "اخلال در وحدت ملی و ایجاد اختلاف میان اقشار جامعه" و "جمع‌ آوری اطلاعات مردم و کشور و دسترسی بیگانگان به حریم خصوصی و داده‌ های شهروندان ایرانی و جاسوسی به نفع اجانب" و چند یاوه ی دیگر از این دست، کلیه ی ارائه‌ دهندگان خدمات دسترسی به اینترنت در ایران را مکلف کرد که تارنما و برنامک تلگرام را به‌ طور کامل مسدود کنند.


دولت حسنک روحانی هم یک روز پس از آن، "تشخیص امنیت ملی و سیاست‌ گزاری‌ ها برای اقدام متناسب با تهدیدها در این زمینه" را "سرفن وظیفه ی شورای عالی امنیت ملی‌ رژیم" خواند و اعلام کرد:

"قوه ی قضاییه موظف است اقدامات خود را با این «نهاد عالی» هماهنگ کند".

آخوند آیت الله "صادق آملی لاریجانی" رییس قوه ی فاسد قضاییه ی جمهوری اسلامی، روز دوشنبه ۱۷ اردی بهشت در دفاع از حکم قضایی دادسرای فرهنگ و رسانه برای مسدود سازی تلگرام، گفته است:

"اینکه گفته می‌ شود چرا دستگاه قضایی به موضوع تلگرام ورود پیدا کرده، استدلال نابجایی است. هزاران شکایت از تلگرام شده بود و ورود به این موضوع از وظایف ذاتی ما بود".

آخوند لاریجانی بدون اینکه نامی از رییس دولت و دیگر منتقدان این اقدام قوه ی قضاییه ببرد، انتقادهای آنان را "نابجا" خوانده و گفته است:
"قوه ی (فاسد) قضاییه، برای ورود به موضوع فیلترینگ تلگرام، به مصوبه ی شورای عالی امنیت ملی نیاز ندارد".


آخوند صادق آملی لاریجانی، "شکایت‌ های متعدد" و "اقدامات ضد امنیتی" را دلیل ورود قوه ی قضاییه به این مسئله دانست و گفت که شورای امنیت ملی رژیم، مصوبه‌ ای مبنی بر فیلتر نکردن تلگرام ندارد. سرکردگان جمهوری اسلامی، پیش از این از مدیران پیام‌ رسان اینترنتی تلگرام خواسته بودند که اطلاعات کاربران را به آنان منتقل و در فیلترینگ با رژیم همکاری کند !! خواسته‌ ای که مدیر تلگرام اعلام کرد آن را نپذیرفته است.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بس که این ملت خر است

مملکت در دست مشتی خائن غارتگر است بس که این ملت خر است حال روشنفکر بیچاره ز بد هم بد تر است بس که این ملت خر است مغزها له شد به زیر سم ملایان قم وای در عصر اتم صحبت عمامه و تسبیح و ریش و منبر است بس که این ملت خر است هر که حرفی زد ز آزادی دهانش دوختند جان ما را سوختند حرف حق این روز ها گویی گناه منکر است بس که این ملت خر است مملکت افسوس برگشته به صد ها سال پیش حرف عمامه است و ریش گوز من بر ریش هر چه شیخ در هر کشور است بس که این ملت خر است خاک شهر قم گمان داری بشر می پرورد تخم خر میپرورد زانکه هر سو شیخکی بر منبری در عرعر است بس که این ملت خر است ما که می دانیم حال شیخ ها در حجره ها وای بر احوال ما کز تف هم درسها ماتحتشان دائم تر است بس که این ملت خر است شیخ ریقویی که دائم بود دنبال لوات در پی فور و بساط با فلان پاره اش امروز یک شیر نر است بس که این ملت خر است وانکه خیک گنده اش پر بود دائم از عرق چونکه برگشته ورق پیش چشم ملت اکنون بهتر از پیغمبر است بس که این ملت خر است معده هر شیخ چون پ

اسناد شرارت و آدم فروشی محسن مخملباف

" محسن مخملباف " که در سال ۱۳۵۳ به همراه دو نفر دیگر، اقدام به  یورش تروریستی  با چاقو به پاسبان خیابان ایران (مرحوم شامبیاتی) می کنند، در درگیری با وی مجروح و دستگیر می شود. اینک مستندات پرونده ی مخملباف را به نقل از گزارش ساواک و نیز گزارش روزنامه ی اطلاعات در اختیار همگان می گزاریم. همچنین گواهی نزدیکان و قربانیان وی مبنی بر همکاریش با آدمخوار رژیم لاجوردی (فرنشین وقت زندان اوین)، در دستگیری و پرونده سازی برای مخالفان جمهوری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. گزارش ساواک از دستگیری محسن مخملباف سازمان اطلاعات و امنيت كشور س. ا. و. ا. ک خيلی محرمانه گزارش بازجویی مشخصات متهم "محسن" فرزند "حسين"، شهرت مخملباف، شماره ی شناسنامه ۶۱۴۴۸ تهران، متولد ۱۳۳۶ تهران، شغل كارگر بازار (پسته ‌فروشی) مغازه ی لطفعليان، سرای پايدار، محل سكونت: تهران خيابان صفاری، كوچه ی يخچال، نبش كوچه، بالای لبنياتی، منزل اجاره‌ ای، مجرد، ميزان تحصيلات سوم متوسطه، دين اسلام، مذهب شيعه اثنا عشری، تابعيت دولت شاهنشاهي ايران، فاقد سابقه ی اتهامی و كيفری از نظر ضد امنيتی م

رونمایی از کس کش اعظم و وروره جادوی پاسدار قالیباف

چندی است که ویدیو کلیپ هایی از فردی منتشر می شود که دقیقن حرف دل رنج دیدگان و مردم ستم دیده ی ایران را می زند. او نقابی بر چهره زده است تا ماهیت درنده ی گرگش را پنهان سازد. "سید محید حسینی" از توله حرامزادگان الله پرست تازی باقی مانده از یورش الله پرستان عرب نخستین به کشورمان می باشد که هم اکنون با داغ اسلام اهریمنی بر دل و پیشانی دعاگوی خویش، سالیان سال است که مشاور مطبوعاتی و رسانه ای پاسدار "قالیباف" در شهرداری رژیم در تهران می باشد. فردی که سیل ارقام نجومی رد و بدل شده ی شهرداری و بده بستان ها و البته رانت خواری شخصی خودش از این موهبت سفره ی نکبت جمهوری اسلامی را دیده و هم از آن خوان پربرکت خمینی حرامزاده، بسیار نوشیده و چشیده. وی در یکی از ویدیو کلیپ هایی که از وی منتشر شده است، با حساب بر روی ساده لوحی مخاطبان خود در سیستان و بلوچستان، از احساسات انسانی آنها سو استفاده کرده و خود را در حالی هم آوا و همراه آنان و شریک درد و رنج و فقرشان جا می زند که تو گویی وی در همه ی این چهل سال عمر نکبتی که از ولایت فقیه گرفته، نه تنها روحش هم از فقر دهشتناک و فاحش د