رد شدن به محتوای اصلی

پشت پرده ی ترورهای فداييان اسلام: "ترور رزم آرا" - ۱/۲

فداييان اسلام از ترور چار نخست وزیر دوران حکومت محمد رضا شاه پهلوی، همواره به عنوان سند افتخار ياد كرده اند. هيئت موتلفه كه خود را ادامه دهنده ی راه آخوند تروریست "نواب صفوی" و "فداييان اسلام" می داند، هر گز دلايل قانع كننده ای برای ترورهای خود ذكر نكرده و فتوا دهندگان این قتل ها را نیز مخفی کرده است.


در نهضت به اصطلاح ملی کردن نفت و با پیوستن آخوند کاشانی، فداییان اسلام و برخی دیگر از گروه های مذهبی نیز برای مدتی همراهی نشان داد، اما ديري نگزشت كه با آن اختلاف پیدا کردند و هتا اقدام به ترور "دكتر فاطمی" كردند . اعتلای مبارزات مردم و جنبش ملی كردن نفت، خيلی زود "شمس قنات آبادی" رهبر مجمع "مسلمانان مجاهد" و سرانجام آخوند كاشانی، از ياري به نهضت ملی دست كشيدند و شواهدی در دست است كه فداييان اسلام و پسین ها شمس قنات آبادی و هتا آخوند كاشانی، به بازيچه ی انگل ستان تبديل شدند. دكتر "ابراهيم يزدی" جاسوس سیا، در مورد ترور حسين ‌فاطمی، خود از "خليل تهماسبی" از سرکردگان فداييان شنيده‌‌ دارد كه:

"اين ترور با پولی ‌كه از سوی "سيد ضيا الدين طباطبایی" و از سوی يكی از بازاريان پرداخت شده بود و وی مبلغ آن را در آن زمان ‌يعنی ‌نيمه ی دوم سال ۱۳۳۲، هفت يا هشت هزار تومان ذكر كرد، صورت گرفت (تهماسبي مبلغ را قطعی ذكر كرد، اما ترديد از من است. - ابراهیم يزدی). پس از شورش ۵۷، "سيد حسينی" به مناسبتی به ديدن من آمد و خاطره و ماجرای آن ديدار را يادآوری كرد. آيا چه‌ توجيهی برای ترور سيد حسين‌ فاطمی از سوی فداییان اسلام می توان‌ داشت ، جز ارضای حس انتقام جویی شخص شاه از دكتر فاطمی ؟"
ابراهيم يزدی، "سه‌ جمهوری"، رويه ی ۲۴ - ۲۵



"اسد الله علم" در خاطرات خود (جلد دوم، رويه ی ۲۰۷)، به ترور "رزم آرا" اشاره دارد:

"... به تشيع جنازه ی مرحوم دكتر اسدی رفتم. یک رفيقی كه اسم نمی برم، می خواست مرا همراهی كند، به شوخی گفتم می دانيد رفتن مسجد با وزير دربار خيلي خوش‌ يمن نيست، چون احتمال ترور می رود ؟ از اين شوخی من - كه البته قدری حقيقت هم دارد - ترسيد و با من نيامد. علم خود به صراحت می گويد كه رزم آرا را، او به مسلخ برده است".

گواه ديگر، سيد ضيا است که از ترور رزم آرا خبر داشت. "نعمت قاضی" می گويد با "شوشتری" نزد سيد ضيا بودند و محمد علی شوشتری به‌ مناسبتی با رزم‌ آرا در افتاده‌ بود و او را به ‌تحقير، قزاق ‌خطاب می كرد، پرسيد:

"اين مردک قزاق (يعني سپهبد رزم آرا) را چه‌ كنم ؟ سيد ضيا گفت:‌ «خاطرت جمع باشد آقای شوشتری، اين قزاق ديگر چنان از صحنه ی سياست ايران خواهد رفت كه ديگر هرگز به صحنه ی سياست برنخواهد گشت، شما خاطرتان جمع باشد. ... دو ماه و نيم پس از آن، رزم ‌آرا ترور شد»".
نعمت قاضی، مقدمه بر خاطرات سيد محمد علی شوشتری، به اهتمام غلام حسين ميرزا صالح، رويه ی ۱۷




می بينيم كه از ميان برداشتن رزم آرا به دست گروهک تروریستی فداييان اسلام صورت گرفت. نشريه ی رهایی در آن گير و دار پس از شورش ۵۷، خيلی خوب مساله را كاويده و مستند كرده است :

"ثريا در خاطرات خود می نويسد: «رفتار رزم آرا با ساير فرماندهان نظامی كه اظهار بندگی و چاكری می كردند، بسيار فرق داشت. شاه از او وحشت داشت و در او یک كودتاچی بالقوه را می ديد». چند ماه بعد، اين "خطر بالقوه برای شاه ايران با شتاب می رفت به خطر بالفعل تبديل شود و اين برای محمد رضا شاه به هیچ روی قابل تحمل نبود". (تاريخ مبارزات ضد امپرياليستی مردم ايران، جلد یک، رويه ی ۱۷۸و ۱۳۹)، چرا كه "رزم آرا نقشه ی تغيير رژيم به جمهوری را داشت و رياست جمهوری خودش را مطرح كرده بود و به تصويب ارباب (انگل ستان) رسانده بود و وارد ميدان شده و اصلاحات را وعده می داد. (روزنامه ی "مردم ايران"، شماره ی ۱۷-۱/۱/۳۹)".

حسن بهگر

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بس که این ملت خر است

مملکت در دست مشتی خائن غارتگر است بس که این ملت خر است حال روشنفکر بیچاره ز بد هم بد تر است بس که این ملت خر است مغزها له شد به زیر سم ملایان قم وای در عصر اتم صحبت عمامه و تسبیح و ریش و منبر است بس که این ملت خر است هر که حرفی زد ز آزادی دهانش دوختند جان ما را سوختند حرف حق این روز ها گویی گناه منکر است بس که این ملت خر است مملکت افسوس برگشته به صد ها سال پیش حرف عمامه است و ریش گوز من بر ریش هر چه شیخ در هر کشور است بس که این ملت خر است خاک شهر قم گمان داری بشر می پرورد تخم خر میپرورد زانکه هر سو شیخکی بر منبری در عرعر است بس که این ملت خر است ما که می دانیم حال شیخ ها در حجره ها وای بر احوال ما کز تف هم درسها ماتحتشان دائم تر است بس که این ملت خر است شیخ ریقویی که دائم بود دنبال لوات در پی فور و بساط با فلان پاره اش امروز یک شیر نر است بس که این ملت خر است وانکه خیک گنده اش پر بود دائم از عرق چونکه برگشته ورق پیش چشم ملت اکنون بهتر از پیغمبر است بس که این ملت خر است معده هر شیخ چون پ

اسناد شرارت و آدم فروشی محسن مخملباف

" محسن مخملباف " که در سال ۱۳۵۳ به همراه دو نفر دیگر، اقدام به  یورش تروریستی  با چاقو به پاسبان خیابان ایران (مرحوم شامبیاتی) می کنند، در درگیری با وی مجروح و دستگیر می شود. اینک مستندات پرونده ی مخملباف را به نقل از گزارش ساواک و نیز گزارش روزنامه ی اطلاعات در اختیار همگان می گزاریم. همچنین گواهی نزدیکان و قربانیان وی مبنی بر همکاریش با آدمخوار رژیم لاجوردی (فرنشین وقت زندان اوین)، در دستگیری و پرونده سازی برای مخالفان جمهوری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. گزارش ساواک از دستگیری محسن مخملباف سازمان اطلاعات و امنيت كشور س. ا. و. ا. ک خيلی محرمانه گزارش بازجویی مشخصات متهم "محسن" فرزند "حسين"، شهرت مخملباف، شماره ی شناسنامه ۶۱۴۴۸ تهران، متولد ۱۳۳۶ تهران، شغل كارگر بازار (پسته ‌فروشی) مغازه ی لطفعليان، سرای پايدار، محل سكونت: تهران خيابان صفاری، كوچه ی يخچال، نبش كوچه، بالای لبنياتی، منزل اجاره‌ ای، مجرد، ميزان تحصيلات سوم متوسطه، دين اسلام، مذهب شيعه اثنا عشری، تابعيت دولت شاهنشاهي ايران، فاقد سابقه ی اتهامی و كيفری از نظر ضد امنيتی م

رونمایی از کس کش اعظم و وروره جادوی پاسدار قالیباف

چندی است که ویدیو کلیپ هایی از فردی منتشر می شود که دقیقن حرف دل رنج دیدگان و مردم ستم دیده ی ایران را می زند. او نقابی بر چهره زده است تا ماهیت درنده ی گرگش را پنهان سازد. "سید محید حسینی" از توله حرامزادگان الله پرست تازی باقی مانده از یورش الله پرستان عرب نخستین به کشورمان می باشد که هم اکنون با داغ اسلام اهریمنی بر دل و پیشانی دعاگوی خویش، سالیان سال است که مشاور مطبوعاتی و رسانه ای پاسدار "قالیباف" در شهرداری رژیم در تهران می باشد. فردی که سیل ارقام نجومی رد و بدل شده ی شهرداری و بده بستان ها و البته رانت خواری شخصی خودش از این موهبت سفره ی نکبت جمهوری اسلامی را دیده و هم از آن خوان پربرکت خمینی حرامزاده، بسیار نوشیده و چشیده. وی در یکی از ویدیو کلیپ هایی که از وی منتشر شده است، با حساب بر روی ساده لوحی مخاطبان خود در سیستان و بلوچستان، از احساسات انسانی آنها سو استفاده کرده و خود را در حالی هم آوا و همراه آنان و شریک درد و رنج و فقرشان جا می زند که تو گویی وی در همه ی این چهل سال عمر نکبتی که از ولایت فقیه گرفته، نه تنها روحش هم از فقر دهشتناک و فاحش د