رد شدن به محتوای اصلی

درخواست اسرایيل: "ضربه ی مشترک جهان متمدن به ايران

مروری بر گزشته ی روابط اسراییل و جمهوری اسلامی

"موش يعلون" وزير امور راهبردی اسراییل، در جريان سفر به مسکو خواستار "ضربه ی مشترک جهان متمدن ‏براي مرتفع کردن تهديد ايران اتمی" شد.‏ ژنرال موش يعلون، فرنشین پيشين ستاد مشترک نيروهای مسلح اسرایيل، از چهره‌ های جنگ‌ طلب حزب "ليکهود" است که با صعود ‏دولت "نتانياهو"، معاون نخست‌ وزير شد و سپس وزير امور راهبردی. موش يعلون چند ماه پيش نيز از لزوم یورش نظامی به تاسيسات ‏اتمی ايران سخن گفته بود.‏



اما خود نخست وزیر اسراییل نتانیابو نیز، از اشغال ایران به واسطه ی ارتش این کشور سخن گفت، بدین امید که ایران را به پادشاهی باستانی یهودی ایی پیوست کند که پیشتر در کشورمان وجود داشته است؛ سخن گزاف و بی مایه ای که هم تجزیه طلبانه و هم ایران ستیزانه است و هم حکایت از دشمنی اسراییل با یکپارچگی ایران و استقلالش دارد و نه با جمهوری اسلامی.


اوفر گیت
افشای پهلو گیری چندین کشتی اسراییلی "اوفر" در بندرهای ایران در سال‌ های گزشته

چند روز پس از آنکه دولت آمریکا برای دومین بار تکرار کرد که یکی از شرکت‌ های گروه بزرگ تجاری اسراییلی - بین‌ المللی "برادران اوفر"، یک کشتی را به ایران فروخته و باید تحریم شود، رسانه‌ های اسراییل روز یک شنبه، "برادران اوفر" را متهم کردند که شماری از نفتکش های آنها در سال‌ های گزشته چند بار در بندرهای ایران لنگر انداخته‌ اند.

بنا بر گزارش رسانه‌ های اسراییل و نیز یک نهاد بین‌ المللی دیگر، کشتی‌ های این شرکت متعلق به این بازرگانان اسراییلی، هفت تا ۱۳ بار به ایران رفته بودند !!

"د مارکر"، روزنامه ی اقتصادی وابسته به بنیاد هاآرتس، به نقل از "اکواسیس" نهاد داده‌ های کشتیرانی بین‌ المللی، از لنگر انداختن ۱۳ کشتی خاندان "اوفر" در سال‌ های اخیر در ایران سخن می‌ گوید.

روزنامه ی مهم اقتصادی دیگر اسراییل "کالکالیست اقتصادی" نیز، نوشته است که بی‌ احتیاطی "برادران اوفر" در معاملات بین‌ المللیشان تنها محدود به آن نبوده که یکی از نفتکش‌ هاشان سرانجام به شرکت ملی کشتیرانی ایران تحویل شده است، بلکه در سال‌ های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰، دست کم هفت نفتکش وابسته به این گروه غول تجاری، در بندرهای ایران پهلو گرفتند. روزنامه ی کالکالیست نوشت:

"بررسی هایی که در روزهای گزشته به عمل آورده، نشان می‌ دهد که نفتکش‌ هایی که به ایران رفته‌ اند، متعلق به همان شرکت "تانکر پاسیفیک" بودند که معامله ی پاییز گزشته‌ اش با شرکتی در امیرنشین دوبی، موجب شد که یک نفتکش این خانواده ی اسراییلی به بهای حدودن ۸.۵ ملیون دلار، به شرکت ملی کشتیرانی ایران فروخته شود".


به نوشته ی کالکالیست، هفت نفتکش "برادران اوفر" برای نقل و انتقال نفت و مشتقات نفتی دیگر، به بندرهای ایران رفتند: 

"نفتکش «"کوسمیک جوئل" نخست در ماه می سال ۲۰۰۴ زیر پرچم "لیبریا" به ایران رفت و واپسین بار نیز، آپریل ۲۰۱۰. نفتکش "کارمن. سی" که حرکت خود را از بندری در ژاپن آغاز کرد، به ایران رسید و پس از بارگیری نفت ایران، به سوی بندری در فرانسه رفت. نفتکش "رافلز پارک" نیز که سرانجام در معامله‌ ای در اختیار شرکت کشتیرانی ایران قرار گرفت، زیر پرچم لیبریا فعالیت داشته است.

دولت اسراییل در درازنای سال‌ ها، به ویژه از زمانی که شک آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی نسبت به ماهیت نظامی برنامه ی اتمی ایران تقویت شد، پیوسته به آمریکا و جامعه ی جهانی به سختی فشار می‌ آورد تا تحریم‌ ها علیه ایران را به مرحله ی تحریم علیه فروش نفت و بنزین ایران گسترش دهد، تا به گفته ی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل، "اقتصاد ایران زمینگیر شود".

برادران اوفر: "کار غیر قانونی نکردیم"
برخی از افراد نزدیک به خاندان بازرگانان مشهور اسراییلی "اوفر"، به رسانه‌ های اسراییل گفته‌ اند که در سال‌ هایی که سخن از لنگر انداختن کشتی‌ های یک شرکت این خاندان در بنادر ایران مطرح است، هنوز رفتن کشتی‌ های بین‌ المللی به ایران امر ممنوعی نشده بود. این افراد مرتبط با خاندان "اوفر"، افزوده‌ اند که شرکت تانکر پاسیفیک، یک شرکت غول بین‌ المللی است که مانند دیگر شرکت های هم ترازش اقدام می کند و کشتی‌ های آنها نیز در آن دوره در بندرهای ایران لنگر می‌ انداختند.

روزنامه ی کالکالیست می‌ نویسد:
"واکنشی را که از شرکت تانکر پاسیفیک در پاسخ به استعلام این روزنامه دریافت کرده، باید به منزله ی تایید معاملات نفتکش‌ های این شرکت با ایران از سوی خاندان اوفر تلقی کرد".

کالکالیست به نقل از پاسخ استعلامی که از تانکر پاسیفیک دریافت کرده، می‌ افزاید که خانواده ی اوفر مدعی هستند که همه ی  اقداماتشان در چارچوب قوانین بین‌ المللی بوده است و با تحریم‌ های مستقلی که آمریکا و اتحادیه ی اروپا نیز وضع کرده‌ اند، هم خوانی داشته است. خانواده ی اوفر افزوده‌ است که ضمن رعایت همه ی قوانین، به اختیار خود در نوامبر ۲۰۱۰ برابر با آبان ماه ۱۳۸۹، ارتباط نفتکش‌ های شرکت تانکر پاسیفیک با ایران را کاملن قطع کرده‌ است.

معاون وزیرخارجه ی آمریکا، در فهرست هفت شرکت تازه ی مورد تحریم، به خاطر معاملات با ایران، برای نخستین بار نام یکی از شرکت‌ های گروه بزرگ برادران اوفر را هم ذکر کرد.


بررسی های دولت آمریکا نشان داده بود که شرکت تانکر پاسیفیک، چند ماه پیش معامله ای با شرکتی ثبت شده در دوبی داشته، که سپس معلوم شده یکی از شرکت‌ های پوششی است که رژیم ایران با هدف عامدانه ی دور زدن تحریم‌ های جهانی علیه خود، در دوبی بر پا کرده است. خاندان اسراییلی اوفر که شرکت‌ های گروه‌شان درسراسر جهان ثبت شده است، گفته بودند که معامله ی عامدانه با ایران نکرده‌ اند و از وزارت خزانه داری آمریکا خواستند که تحریم‌ های ذکر شده علیه تانکر پاسیفیک را لغو کند؛ اما وزارت خارجه ی آمریکا دوباره اعلام کرد که شرکت یاد شده خطا کرده است.

وزارت خارجه ی اسراییل نیز در بیانیه‌ ای اعلام کرد که تحریم یکی از شرکت‌ های خاندان اوفر از سوی آمریکا، یک امر داخلی مربوط به این شرکت و دولت آمریکاست و وزارت خارجه ی اسراییل در آن هیچ مداخله‌ ای نمی‌ کند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بس که این ملت خر است

مملکت در دست مشتی خائن غارتگر است بس که این ملت خر است حال روشنفکر بیچاره ز بد هم بد تر است بس که این ملت خر است مغزها له شد به زیر سم ملایان قم وای در عصر اتم صحبت عمامه و تسبیح و ریش و منبر است بس که این ملت خر است هر که حرفی زد ز آزادی دهانش دوختند جان ما را سوختند حرف حق این روز ها گویی گناه منکر است بس که این ملت خر است مملکت افسوس برگشته به صد ها سال پیش حرف عمامه است و ریش گوز من بر ریش هر چه شیخ در هر کشور است بس که این ملت خر است خاک شهر قم گمان داری بشر می پرورد تخم خر میپرورد زانکه هر سو شیخکی بر منبری در عرعر است بس که این ملت خر است ما که می دانیم حال شیخ ها در حجره ها وای بر احوال ما کز تف هم درسها ماتحتشان دائم تر است بس که این ملت خر است شیخ ریقویی که دائم بود دنبال لوات در پی فور و بساط با فلان پاره اش امروز یک شیر نر است بس که این ملت خر است وانکه خیک گنده اش پر بود دائم از عرق چونکه برگشته ورق پیش چشم ملت اکنون بهتر از پیغمبر است بس که این ملت خر است معده هر شیخ چون پ

اسناد شرارت و آدم فروشی محسن مخملباف

" محسن مخملباف " که در سال ۱۳۵۳ به همراه دو نفر دیگر، اقدام به  یورش تروریستی  با چاقو به پاسبان خیابان ایران (مرحوم شامبیاتی) می کنند، در درگیری با وی مجروح و دستگیر می شود. اینک مستندات پرونده ی مخملباف را به نقل از گزارش ساواک و نیز گزارش روزنامه ی اطلاعات در اختیار همگان می گزاریم. همچنین گواهی نزدیکان و قربانیان وی مبنی بر همکاریش با آدمخوار رژیم لاجوردی (فرنشین وقت زندان اوین)، در دستگیری و پرونده سازی برای مخالفان جمهوری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. گزارش ساواک از دستگیری محسن مخملباف سازمان اطلاعات و امنيت كشور س. ا. و. ا. ک خيلی محرمانه گزارش بازجویی مشخصات متهم "محسن" فرزند "حسين"، شهرت مخملباف، شماره ی شناسنامه ۶۱۴۴۸ تهران، متولد ۱۳۳۶ تهران، شغل كارگر بازار (پسته ‌فروشی) مغازه ی لطفعليان، سرای پايدار، محل سكونت: تهران خيابان صفاری، كوچه ی يخچال، نبش كوچه، بالای لبنياتی، منزل اجاره‌ ای، مجرد، ميزان تحصيلات سوم متوسطه، دين اسلام، مذهب شيعه اثنا عشری، تابعيت دولت شاهنشاهي ايران، فاقد سابقه ی اتهامی و كيفری از نظر ضد امنيتی م

رونمایی از کس کش اعظم و وروره جادوی پاسدار قالیباف

چندی است که ویدیو کلیپ هایی از فردی منتشر می شود که دقیقن حرف دل رنج دیدگان و مردم ستم دیده ی ایران را می زند. او نقابی بر چهره زده است تا ماهیت درنده ی گرگش را پنهان سازد. "سید محید حسینی" از توله حرامزادگان الله پرست تازی باقی مانده از یورش الله پرستان عرب نخستین به کشورمان می باشد که هم اکنون با داغ اسلام اهریمنی بر دل و پیشانی دعاگوی خویش، سالیان سال است که مشاور مطبوعاتی و رسانه ای پاسدار "قالیباف" در شهرداری رژیم در تهران می باشد. فردی که سیل ارقام نجومی رد و بدل شده ی شهرداری و بده بستان ها و البته رانت خواری شخصی خودش از این موهبت سفره ی نکبت جمهوری اسلامی را دیده و هم از آن خوان پربرکت خمینی حرامزاده، بسیار نوشیده و چشیده. وی در یکی از ویدیو کلیپ هایی که از وی منتشر شده است، با حساب بر روی ساده لوحی مخاطبان خود در سیستان و بلوچستان، از احساسات انسانی آنها سو استفاده کرده و خود را در حالی هم آوا و همراه آنان و شریک درد و رنج و فقرشان جا می زند که تو گویی وی در همه ی این چهل سال عمر نکبتی که از ولایت فقیه گرفته، نه تنها روحش هم از فقر دهشتناک و فاحش د