رد شدن به محتوای اصلی

افشای تجاوز نظامی قطر به جزیره ی بوموسا پس از هشت سال از سوی پیروز مجتهد زاده

"پیروز مجتهد زاده" کارشناس مسایل سیاسی در ایران، در یک افشاگری بی‌ سابقه از "تجاوز نظامی امیر نشین قطر" به جزیره  ی بوموسا در سال ۲۰۰۴ و کشته شدن چند ایرانی خبر داد. تجاوزی که به گفته‌ ی او، با دستور سرکردگان عالی رژیم و به طور مشخص به دستور وزیر خارجه‌ ی جمهوری اسلامی "سید کمال خزاری"، به مطبوعات داده شده بود تا از دید مردم پنهان بماند.


این استاد جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک دانشگاه تربیت مدرس، که اشراف کاملی به تاریخچه‌ ی مناقشات میان ایران و امارات بر سر جزایر سه‌ گانه دارد و از افراد تاثیر گزار بر نام گزاری "روز ملی خلیج فارس" بوده است، در گفتگو با "تارنمای قانون" همچنین گفته که در دوران وزارت خارجه‌ ی "منوچهر متکی"، کتابی در این وزارتخانه به چاپ رسیده تا ثابت کند که جزایر از آن امارات است. متن کامل این گفتگو را در ادامه بخوانید:


- خواهشمندم در آغاز، به کوتاهی اشاره فرمایید که تاریخ درباره‌ ی نام خلیج فارس چه می‌ گوید ؟

شناسایی آب‌ ها و خشکی‌ ها در دو تمدن ایران و یونان آغاز شد. هر دو تمدن ایرانی و یونانی، این دریا را "پارس" نامیده‌ اند. یونانیان نامش را "سینوس پرسیکوس" (خلیج فارس) گزاشتند و ایرانیان آن را "درایا پارسا" (دریای پارس) نامیدند. داریوش هخامنشی، این نام را در کتیبه‌‌ ای به مناسبت کندن آبراه داریوش (سوئز) آورده است.

همه ی اسناد موجود در همه‌ ی تمدن‌ ها، به ما می‌ گویند از زمان هخامنشیان، سراسر خلیج فارس، یعنی نه تنها جزایر این دریا، که سرزمین‌ هایی که امروزه در قطر، شمال عمان، امارت متحده ی عربی، شرق عرعربستان و کویت قرار دارند، همه جزو ایران و سرزمین پارسیان بوده‌ اند. بنا بر این، خلیج فارس دریای داخلی ایران بوده است و به همین دلیل یونانیان به آن سینوس پریسیکوس گفته‌ اند.


"درایا پارسا"ی ایرانیان باستان، در عربی به بحر فارس بدل شد و به ناچار در جغرافیای جهان اسلام تا سده ی بیستم، "البحر الفارسی" نام داشت تا اینکه در این سده، کم‌ کم به "الخلیج الفارسی" تغییر وضعیت داد.

با ورود انگل ها به خلیج فارس و تصرف دارایی و خاک و آب ایران در جنوب این دریا، آنان سیاست عربی‌ کردن این مناطق را در پیش گرفتند.


- بنا بر این، ریشه ی دعاوی کنونی، به ورود انگل ایسی‌ ها به خلیج فارس برمی‌ گردد ؟

بله، "سر چارلز بلگریو" که بیش از ۳۰ سال نماینده ی سیاسی و کارگزار دولت انگل ستان در خلیج فارس بود، در سال ۱۹۳۵ طی نامه‌ ای به دولت مطبوعش، پیشنهاد کرد اکنون که همه ی صفحات جنوبی خلیج فارس را عربی کرده‌ ایم، خوب است نامش را هم عوض کنیم، اما چون انگل ستان با رضا شاه سر مسئله ی نفت درگیر بود، ترجیح داد این مسئله را پیگیری نکند و بر مشکلاتش با ایران نیفزاید.

بریتانیا هتا در تلاش عربی‌ کردن شمال خلیج فارس بود. آنان می‌ خواستند در بندرعباس، شیخ‌ نشین درست کنند، اما "میرزا آقاخان نوری" که شوربختانه در تاریخ ایران به دستور انگل ها بدنام شده است، دو بار با انگل ستان جنگید. یکی از جنگ‌ هایش در بندر عباس بود که انگل ها را شکست داد و پس از آن با سلطان عمان قراردادی بست که در تاریخ جهان بی‌ سابقه است. بر اساس این پیمان نامه، سلطان عمان تبعه‌ ی ایران شد و برای نخستین و واپسین بار در تاریخ بشر، پادشاه یک کشوری تبعه‌ ی پادشاه کشور دیگری شد. پسین ها نیز، این سیاست انگل ایسی‌ ها در خوزستان دنبال شد که رضا شاه، خوزستان را از چنگالشان درآورد.


- جزایر ایرانی خلیج فارس را چه هنگام انگل ها به اشغال خود درآوردند ؟

جزایر ایرانی خلیج فارس را انگل ستان در سال ۱۹۰۳ اشغال کرد. پیش از ورود انگل ستان به خلیج فارس، همه ی داخل و شمال و جنوب این منطقه از آن ایران بود.

از ۱۹۰۳ تا ۱۹۷۱ که انگل ستان از جزایر ایرانی خارج شد، ایران دست از ادعایش بر این جزایر برنداشت و دست به اقداماتی زد که در اشغال این جزایر اختلال ایجاد کند، که این از دیدگاه حقوق بین‌ الملل بسیار مهم و ارزنده است، چون نشان دادیم ما همیشه خاک خودمان را می‌ خواستیم و اقداماتی در مقاطع مختلف کردیم تا آنها را پس بگیریم.

در زمان نخست‌ وزیر "امیر اسد الله علم"، جزیره سری (سیری) بی‌ هیچ گفتگو و سر و صدایی به ایران بازگشت. درباره‌ ی جزایر سه‌ گانه مشکل از نوع دیگری بود و انگل ستان به دلیل اهمیت راهبردی ایی که این جزایر در تنگه‌ ی هرمز داشتند، حاضر به گفتگو درباره‌ ی آنها نبود.

در ۱۹۷۱ انگلستان ناچار شد با ایران کنار بیایید، چون در سال ۱۹۶۸ اعلام کرده بود که می‌ خواهد از خلیج فارس خارج شود و لازمه‌ ی خروج انگل ستان این بود که تکلیف مستعمراتی که درست کرده بود و سرزمین‌ هایی که پیشتر همه جزو ایران بودند را روشن کند. به ناچار به این فکر افتاد که اینها را سر هم و فدراسیونی درست کند و از سه قدرت اصلی منطقه یعنی ایران و عراق و عرعربستان سعودی هم خواست که اینها را به رسمیت بشناسند. طبیعتن چون پاره‌ های خاک ما جزو این فدراسیون بود، ایران آن را به رسمیت نشناخت. خوشبختانه عرعربستان سعودی هم که اختلافات مشابهی با امارت ابوظبی داشت، آن را به رسمیت نشناخت.

"صدام حسین" نیز که با همه‌ چیز مخالف بود، با این نیز مخالفت کرد و اینها همگی به سود ایران شد و انگل ستان مجبور شد تا با قوی‌ ترین قدرت منطقه کنار بیایید، چون اگر قوی‌ ترین قدرت به رسمیت بشناسد، این فدراسیون بقا خواهد یافت. بنا بر این، مجبور شد با ایران کنار بیاید و در این اجبار از راه مذاکره، جزایر را به ایران پس داد و قرارداد بسته شد. نکته ی مهمی که در اینجا هست، اینست که موجودیت امارات را ایران تضمین کرد و هستی‌ داشتن یا نداشتن آنها به میل و خواسته‌ ی ما بستگی داشت.


- تفاهم‌ نامه ۱۹۷۱ در چه شرایطی بسته شد ؟

هنگامی که قرارداد نوامبر ۱۹۷۱ بسته شد، امارات متحده ی عربی اسلن وجود خارجی نداشت. ما با "امارات شارجه" و "راس‌ الخیمه" طرف بودیم. راس‌ الخیمه مدعی جزایر تنب بود که ایران حاضر نشد با آن هیچ‌ گونه قراردادی ببندد؛ برای اینکه این جزایر ملک طلق ماست و آدم سر ملک طلق خودش با کسی قرارداد نمی‌ بندد.

جزیره ی بوموسا وضعیت استثنایی دارد و از دید جغرافیایی در میان خلیج فارس واقع شده و مقداری از جزیره ی پایین خط منصف خلیج فارس است و بنا بود خط منصف، خط مالکیت‌ های دو طرف باشد و در نتیجه‌ ی تنگنای زمانی‌ ایی که انگل ها به وجود آوردند، ایران مجبور شد این قرارداد را ببندد.

- این تفاهم‌ نامه بود یا قرارداد ؟

تفاهم‌ نامه مرحله‌ ای از قرارداد است و ایران قرار نبود که قراردادی رسمی امضا کند. مهم اینکه، در این تفاهم‌ نامه هم ایران مشخص کرد که هرگاه بخواهد می‌ تواند این جزیره را پس بگیرد و در این تفاهم‌ نامه، این کاملن روشن و مشخص است.


- مفاد این تفاهم‌نامه چیست؟

این تفاهم‌نامه، دربردارنده‌ی هفت نامه است:

سند اول، نامه‌ی شیخ شارجه به دولت بریتانیاست، بر این مبنا که ما حاضریم در این زمینه با ایران مذاکره کنیم.

نامه‌ی دوم، نامه‌ی وزارت خارجه‌ی بریتانیا به دولت ایران است، مبنی بر اینکه شارجه آماده مذاکره است.

نامه‌ی سوم، نامه‌ی دولت بریتانیا به ایران است که ما هم حاضر هستیم.

سند چهارم، اصل تفاهم‌نامه در شش ماده است.

ماده‌ی یکم این تفاهم‌نامه بسیار جالب است. این ماده می‌گوید: دولت ایران نیروهایش را در بوموسی مستقر خواهد کرد و پرچم ایران بر فراز قرارگاه نظامی ایران در اهتزاز خواهد بود. بنابراین از اول موجودیت ایران در آنجا نظامی بود و این حرف که ایران بوموسی را نظامی می‌کند، بی‌پایه است. دیگر اینکه طبق مقررات بین‌المللی، پرچم هر کشوری هر جا باشد، آنجا خاک آن کشور است.

ماده‌ی دوم می گوید که پرچم شارجه در قرارگاه پلیس شارجه در روستای بوموسی در اهتزاز خواهد بود، چون آن روستا اتباعی از شارجه داشت و ایران هم قبول کرد که به طور موقت آنجا باشد تا مسئله حل شود.

سند پنجم، نقشه‌ی رسمی بوموسی است.

سند ششم، نامه‌ی دولت بریتانیاست که همه‌چیز تکمیل شده است و شما می‌پذیرید.

نامه‌ هفتم جالب است و سند دولت بریتانیاست که ایران در جواب می‌گوید، ما این‌ها را قبول کردیم و این را برای شما روشن کرده باشیم -همچنان که در خود متن قرارداد هم اشاره شده است- هرگاه ایران احساس کند که از نظر امنیتی و استراتژیک، مسائلی در جزیره رخ می‌دهد که منافع ملی ایران را تهدید می‌کند، ایران به خودش حق می‌دهد که سراسر جزیره را تصاحب کند. این جزو قرارداد است، اما دولت‌های ایران ترجیحشان بر این بوده است که این ماده را اجرا نکنند، چراکه شارجه همیشه مطیع و طرفدار ایران بوده است و در ادعاهایی که ابوظبی و دولت امارات مطرح می‌کنند، شارجه هیچ شرکتی ندارد و مخالف است.

و رسما هم مخالفتش را اعلام کرده است؟

بله، در سال ۱۹۹۲ که این ادعاها مطرح شد، شیخ ابوظبی مطابق قانون اساسی کشور خودشان می‌بایستی از شارجه و رأس‌الخیمه تفویض اختیار بگیرد. شیخ رأس‌الخیمه تفویض اختیار کرد، اما شیخ شارجه گفت: من به هیچ وجه چنین نمی‌کنم و ما با ایران قرارداد داریم و راضی هستیم و با ایران دوستیم و هرگز چنین نمی‌کنم و به شما هم چنین اجازه‌ای نمی‌دهم و سپس جلسه را ترک کرد و رفت. این اجازه هنوز هم داده نشده است.

پس چنین ادعایی از سوی امارات متحده غیرقانونی است؟

بله، ادعای امارات غیرقانونی است، چون این حق را باید از شارجه می‌گرفت که نداده است و در غیاب شیخ شارجه، این تصمیم را گرفته که کاملا غیرقانونی است.

از سوی دیگر نیز ادعای امارت غیرقانونی است، چون طبق قانون اساسی امارات متحده عربی، ریاست اتحادیه باید هر پنج سال بین شیوخ امارات مختلف دور بگردد، ولی از ۱۹۷۱ تاکنون، شیخ ابوظبی همچنان این سمت را غصب و دیگران را محروم کرده و این غیرقانونی است.

طبق همان قانون اساسی پس از مرگ رئیس امارات باید نایب‌الرئیس -که شیخ دوبی است- جایش را بگیرد. چنین نشد و ولیعهد ابوظبی، رئیس امارات شد. این کار غصب و غیرقانونی است.

بنابراین ادعاهای امارات از طرف حکومتی پیگیری می‌شود که در کشور خودش و بر اساس قانون اساسی خودش، دو بار غاصب است و علاوه بر این، شیخ شارجه به او تفویض اختیار نکرده و لاجرم کل بحث غیرقانونی است و به هیچ جا نخواهد رسید همانطور که در ۲۰ سال گذشته به هیچ جا نرسیده است.

مگر پیش از سال ۱۹۹۲ چنین ادعاهایی مطرح نبود؟

در یک دوره‌ای از ۲۲ کشور عربی، ۲۰ کشور عربی مخلص ایران بودند. همین شیخ رأس‌الخیمه و شیخ ابوظبی جرات جیک‌زدن نداشتند. چرا که در آن زمان این کشورها قدرتی نداشتند. در آن دوره مصر، سر کشورهای عربی، بهترین روابط را با ایران داشت. ملک فیصل، سلطان عربستان سعودی، بهترین روابط را با ایران داشت. ملک حسین، سلطان اردن، نوکر دولت ایران بود. عمان هم همیشه با ایران دوست بود؛ آنهم دوستی وفادار. قرارداد الجزایر که بسته شد، صدام حسین هم جزو نوکران ایران درآمد. حافظ اسد هم یکسال بعدش به تهران آمد و ۳۰۰ میلیون گرفت و جزو مخلصین شد. حتی یاسر عرفات هم به تهران آمد و ۱۰۰ میلیون گرفت و رفت.

به عبارتی هم‌پیمانی این کشورها با قدرت‌های جهانی آن‌ها را گستاخ کرده است؟

بله، باید قوی باشی تا تو را نخورند. این قانونِ ژئوپلتیک است. ژئوپلتیک، بحث قدرت است. هر کس قدرتش بیشتر باشد کارش بهتر پیش می‌رود. شیخ شارجه که قرارداد را بست، ایران برای نشان‌دادن حسن نیتش سه میلیون پوند به شیخ شارجه کمک کرد. شیخ رأس‌الخیمه درخواست ۳۰ میلیون پوند از امیرخسرو افشار، نماینده ایران در مذاکرات مربوط به این جزایر و سفیر ایران در لندن، کرد. افشار به این شیخ گفت که این جزایر از آنِ ماست و جزایر خودمان را نمی‌خریم و اگر به شارجه هم پولی دادیم، صرفا برای کمک بود، چراکه از در دوستی در آمده بود. دل شیخ رأس‌الخیمه که هنوز هم هست، شکسته است، چراکه رقیبش پولی گرفته است و او نتوانسته.

آیا این سخن درست است که ایران با دست‌کشیدن از ادعایش بر بحرین، حاکمیتش را بر جزایر سه‌گانه تثبیت کرد؟

ابداً اینگونه نیست. این افسانه‌ی ضدایرانی را الاهرام مصر در سال ۱۹۶۸ اعلام کرد. الاهرام هم به صورت خبر منتشر نکرد، بلکه به صورت سئوال نوشت: آیا درست است که ایرانیان با دادن بحرین، این جزایر را پس گرفتند؟ می‌دانید مفهوم حقوقی این مطلب چیست؟ مفهومش این است که این جزایر مال ایران نبوده است، بلکه ما آن را در برابر بحرین معاوضه کرده‌ایم! متاسفانه بسیاری از ایرانیان نفهمیده این را تکرار می‌کنند. تکرار این بحث از طرف ایرانیان، خیانت به ایران است. برای اینکه خدشه در حقانیت حقوقی ایران نسبت به این جزایر ایجاد می‌کند، چراکه جزایر سه‌گانه ملک طلق ماست و ما براساس قرارداد پس گرفته‌ایم.

در ضمن من هم با امیرخسرو افشار، نماینده ایران در مذاکرات مربوط به این جزایر، و هم با سر ویلیام لوس، نماینده بریتانیا در مذاکرات مربوط به این جزایر، صحبت کردم و از هر دو این سئوال را پرسیدم که هر دو قاطعاً گفتند، چنین چیزی نیست. پس الاهرام کار خودش را کرد و با تیتر مسخره‌ای که زد و آن را به صورت سئوال مطرح کرد، این شبهه را انداخت.

در ایران نیز این‌هایی که با رژیم پیشین مخالف هستند، چون هر کاری که آن رژیم کرده، غلط است این حرف‌ها را پیگیری می‌کنند از جمله بعضی‌ها که هنوز همچنان ایران را متهم می‌کنند که ژاندرم خلیج فارس بوده است. این حرف‌ها را حزب دمکرات امریکا و بی.بی.سی برای تخفیف‌دادن نقش جدید ایران در منطقه پس از خروج بریتانیا درست کردند.

چرا ایران در زمانی که در اوج قدرت نظامی و نفوذ منطقه‌ایش هست، از ادعایش بر بحرین دست می‌کشد؟

بحرین مال ما نبود. بحرین در سال ۱۸۶۱ در زمان ناصرالدین شاه قاجار و از سوی سرهنگ پری و نیروی دریایی بریتانیا از ایران جدا شد؛ نه در ۱۹۷۰٫ شیخ بحرین، شیخ محمد آل‌خلیفه، به ناصرالدین شاه نامه نوشت که به داد ما برسید و او اصلا جوابش را نداد. وی به شاهزاده فارس که از بستگان نزدیک ناصرالدین شاه بود، نامه نوشت که به داد ما برسید و او هم جواب نداد. در اثر بیچارگی و بدبختی به شیخ بندر لنگه، القاسمی، متوسل شد. او غیرت ایرانی نشان داد و قایق ماهیگیری فرستاد تا با انگلستان بجنگد که آن‌ها قایق‌ها را به توپ بستند و به هوا فرستادند. بحرین آن هنگام رفت. از آن تاریخ، انگلیسی‌ها هر چه گدا و گشنه در دنیای عرب بود به بحرین کوچاند و اکثریت جمعیت بحرین، عربی شد.

در زمان قاجار، ادعایی بر بحرین وجود نداشت. رضاشاه این ادعا را به دلایل خاصی مطرح کرد. هدف او این نبود که بحرین را به ایران برگرداند، بلکه وی برای رقابت با انگلستان در خلیج فارس و برانگیختن احساسات ملی چنین کرد. این ادعا در زمان محمدرضا شاه هم بود تا اینکه انگلستان سیاست خروج از خلیج فارس را در پیش گرفت. در آن هنگام، ادعا بر بحرین به کلی علیه منافع ملی و مزاحم آقایی‌کردن ایران بر منطقه بود و چنین بود که ایران از ادعاهایش به درستی دست کشید.

به عنوان پرسش پایانی، آینده دعوی‌ امارات متحده بر سر جزایر سه‌گانه ایرانی را چگونه می‌بینید؟

این حرف‌ها به هیچ جا نخواهد رسید. در ضمن باید بگویم که سفر آقای احمدی‌نژاد همه‌ی تردیدهایی را که دو وزیر خارجه پیشین آفریده بودند که هر دو بیرون شدند و دومی با فضاحت از کار برکنار شد، برطرف کرد.

در زمان وزارت منوچهر متکی، وزارت خارجه کتابی چاپ کرد تا ثابت کند که جزایر از آنِ امارات است! همچنین وقتی شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب به سازمان ملل متحد علیه ایران شکایت کرد، آقای متکی در جلسه شکایت علیه کشورش شرکت کرد! این چیزها بود که احمدی‌نژاد را وادار کرد که اینجوری بیرونش کند. این کاری که احمدی‌نژاد کرد بسیار عالی بود، چون آن کارها تحت اغواگری‌های شیخ قطر صورت گرفته بود.

شیخ قطر در سال ۲۰۰۴ حمله‌ی نظامی به جزیره بوموسی کرد و ایرانیانی را کشت. وزیر خارجه وقت، کمال خرازی بود که به مطبوعات دستور داد حرفش را نزنید و این تردیدآفرینی در مالکیت ایران بود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بس که این ملت خر است

مملکت در دست مشتی خائن غارتگر است بس که این ملت خر است حال روشنفکر بیچاره ز بد هم بد تر است بس که این ملت خر است مغزها له شد به زیر سم ملایان قم وای در عصر اتم صحبت عمامه و تسبیح و ریش و منبر است بس که این ملت خر است هر که حرفی زد ز آزادی دهانش دوختند جان ما را سوختند حرف حق این روز ها گویی گناه منکر است بس که این ملت خر است مملکت افسوس برگشته به صد ها سال پیش حرف عمامه است و ریش گوز من بر ریش هر چه شیخ در هر کشور است بس که این ملت خر است خاک شهر قم گمان داری بشر می پرورد تخم خر میپرورد زانکه هر سو شیخکی بر منبری در عرعر است بس که این ملت خر است ما که می دانیم حال شیخ ها در حجره ها وای بر احوال ما کز تف هم درسها ماتحتشان دائم تر است بس که این ملت خر است شیخ ریقویی که دائم بود دنبال لوات در پی فور و بساط با فلان پاره اش امروز یک شیر نر است بس که این ملت خر است وانکه خیک گنده اش پر بود دائم از عرق چونکه برگشته ورق پیش چشم ملت اکنون بهتر از پیغمبر است بس که این ملت خر است معده هر شیخ چون پ

اسناد شرارت و آدم فروشی محسن مخملباف

" محسن مخملباف " که در سال ۱۳۵۳ به همراه دو نفر دیگر، اقدام به  یورش تروریستی  با چاقو به پاسبان خیابان ایران (مرحوم شامبیاتی) می کنند، در درگیری با وی مجروح و دستگیر می شود. اینک مستندات پرونده ی مخملباف را به نقل از گزارش ساواک و نیز گزارش روزنامه ی اطلاعات در اختیار همگان می گزاریم. همچنین گواهی نزدیکان و قربانیان وی مبنی بر همکاریش با آدمخوار رژیم لاجوردی (فرنشین وقت زندان اوین)، در دستگیری و پرونده سازی برای مخالفان جمهوری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. گزارش ساواک از دستگیری محسن مخملباف سازمان اطلاعات و امنيت كشور س. ا. و. ا. ک خيلی محرمانه گزارش بازجویی مشخصات متهم "محسن" فرزند "حسين"، شهرت مخملباف، شماره ی شناسنامه ۶۱۴۴۸ تهران، متولد ۱۳۳۶ تهران، شغل كارگر بازار (پسته ‌فروشی) مغازه ی لطفعليان، سرای پايدار، محل سكونت: تهران خيابان صفاری، كوچه ی يخچال، نبش كوچه، بالای لبنياتی، منزل اجاره‌ ای، مجرد، ميزان تحصيلات سوم متوسطه، دين اسلام، مذهب شيعه اثنا عشری، تابعيت دولت شاهنشاهي ايران، فاقد سابقه ی اتهامی و كيفری از نظر ضد امنيتی م

رونمایی از کس کش اعظم و وروره جادوی پاسدار قالیباف

چندی است که ویدیو کلیپ هایی از فردی منتشر می شود که دقیقن حرف دل رنج دیدگان و مردم ستم دیده ی ایران را می زند. او نقابی بر چهره زده است تا ماهیت درنده ی گرگش را پنهان سازد. "سید محید حسینی" از توله حرامزادگان الله پرست تازی باقی مانده از یورش الله پرستان عرب نخستین به کشورمان می باشد که هم اکنون با داغ اسلام اهریمنی بر دل و پیشانی دعاگوی خویش، سالیان سال است که مشاور مطبوعاتی و رسانه ای پاسدار "قالیباف" در شهرداری رژیم در تهران می باشد. فردی که سیل ارقام نجومی رد و بدل شده ی شهرداری و بده بستان ها و البته رانت خواری شخصی خودش از این موهبت سفره ی نکبت جمهوری اسلامی را دیده و هم از آن خوان پربرکت خمینی حرامزاده، بسیار نوشیده و چشیده. وی در یکی از ویدیو کلیپ هایی که از وی منتشر شده است، با حساب بر روی ساده لوحی مخاطبان خود در سیستان و بلوچستان، از احساسات انسانی آنها سو استفاده کرده و خود را در حالی هم آوا و همراه آنان و شریک درد و رنج و فقرشان جا می زند که تو گویی وی در همه ی این چهل سال عمر نکبتی که از ولایت فقیه گرفته، نه تنها روحش هم از فقر دهشتناک و فاحش د