رد شدن به محتوای اصلی

روایت غنی بلوریان از خیانت و همکاری حدکا و قاسملو با رژیم بعث

به مناسبت بمباران مقر گروهک تروریستی "دمقراط کردستان"


"غنی بلوریان" از سرکردگان توده ای کرد و سپس "حدکا"، به همراه طیفی از کمینه ی حدکا در دهه ی شصت، از حدکا خارج شده و با انتشار کتابچه ای به نام "دموکرات های راستین و استاد سرسپردگی باند "قاسملو"، به افشای ماهیت همکاری های حدکا و قاسملو با دیکتاتور خونخوار عراق "صدام حسین" پرداختند. به مناسبت بمباران مقر تروریست های تجزیه طلب پانکرد گروهک دمکرات کردستان موسوم به حدکا در اقلیم خودسر کوردلستان عراق، بخش هایی از مواضع بلوریان در این زمینه را بازخوانی می کنیم.

در رویه ی ۲۱ این کتابچه چنین می خوانیم:

"امروز روشن کردن روابط رهبری حزب ما با حکومت بعث عراق و بقایای رژیم معدوم پهلوی (این بخش از گه خوری های این توده ای نجاست ضد پادشاهی مشروطه ی ایران را به ناچار و به خاطر حفظ امانت کتاب آورده ام. تف بر دشمنان ایران و دشمنان خاندان ایرانساز پهلوی) و ارتجاع، دارای اهمیت درجه ی اول است، زیرا به عقیده ی راسخ ما، ارتباطی که رهبری حزب ما با حکومت بعث عراق و بقایای رژیم مخلوع دارد، سرچشمه ی همه انحرافات سیاسی و ایدئولوژیک است و سرانجام کردستان ایران را به روزگاری به مراتب سیاه تر از کردستان عراق خواهد کشانید. در زمینه ی ارتباطات واقعیت های زیر را ذکر می کنیم:

غنی بلوریان
۱. قبل از جنگ تحمیلی اول کردستان، دکتر قاسملو با آقایان "سید رسول دهقان" و "ملا رحمان کاژه ای"، به عراق مسافرت نموده و در محل "چومانن" با دست اندرکاران حزب بعث عراق ملاقات نموده، لیکن ماهیت این گفتگو میان دکتر قاسملو و هیئت بعثی عراق، برای کمیته ی مرکزی و دفتر سیاسی به وضوح بیان نشده و بیشتر افراد کمیته ی مرکزی از آن بی اطلاع هستند.

۲. هنگام جنگ تحمیلی اول، دکتر قاسملو مسافرت دوم را به عراق کرد و با "بارزان" برادر صدام حسین ملاقات نمود. ولی ماهیت مذاکرات را به اطلاع کمیته ی مرکزی و دفتر سیاسی حزب نرسانده است. گویا دکتر قاسملو قول هایی به دولت عراق داده و این مسئله را با رابطین حزب در میان گزاشته بودند که در سفر اول به ما قول هایی داده بود که شهرهای کردستان را تخلی ننماید، ولی به قول خود عمل ننمود.

۳. در دوران آتش بس، یک هیئت جدید از جانب دکتر قاسملو با نمایندگان بعث در عراق مذاکره نموده که در این مذاکرات، حکومت بعث عراق هر گونه کمک و همکاری را منوط به شرایط زیر دانسته:

الف. کمک عراق به حزب به شرطی ادامه می یابد که حزب، جنگ با رژیم خمینی را ادامه دهد.
ب. در داخل سازمان سیاسی و تشکیلات نظامی حزب دمکرات کردستان، نمایندگانی از حزب بعث وجود داشته باشد.
پ. حزب دمکرات کردستان ایران، باید موضع صریح و قاطع و مثبت خود را علیه گروه های سیاسی عراقی مقیم ایران (بارزانی ها) ابراز دارد.
(پایان نقل قول)


میزان همکاری قاسلمو با رژیم صدام حسین تا جایی رسید که هتا "بنی صدر" نیز، که روزگاری با وی در "شورای ملی مقاومت" گروهک تروریستی مجاهدین خلق همکاری می کرد، با سندیت، به همکاری او با رژیم بعث اشاره می کند. "نادر انتصار" در این زمینه می نویسد:

"بنی‌ صدر در کتاب خود به زبان ایتالیایی، به سندهایی به دست آمده از کردها اشاره دارد که نشان‌ دهنده ی دخالت عراق در تمام اشکال مختلف آشوب کردستان در ایران، پس از انقلاب ایران است. گر چه تعیین میزان و وسعت دخالت ایران و عراق در تحریک قیام کردها در کشورهای همدیگر، پیش از آغاز جنگ ایران و عراق، امری بسیار مشکل به دید می‌ رسد، اما پس از آغاز جنگ، دو طرف اقدامات ویژه‌ ای را برای وارد کردن جمعیت‌ های کرد آن دو کشور در جنگ انجام دادند. نخست عراق کارت بازی کردها را به‌ عنوان ابزاری راهبردی جهت تضعیف ایران به کار برد. همچنین جنگ داخلی بین گروه‌ های مختلف کرد، استفاده از بازی کارت کردها را برای بغداد آسان‌ تر می‌ ساخت. برای نمونه، اتحادیه ی میهنی کردستان به رهبری "جلال طالبانی"، با حزب دمکرات کردستان عراق ـ قیاده ی موقت به رهبری برادران "بارزانی" ـ "ادریس و مسعود" ـ درگیر بود.

خاکتان می کنیم
خاک نمی دهیم



حزب دمقراط کردستان ایران به سرکردگی دکتر قاسملو، از حزب دمقراط کردستان عراق به سرکردگی بارزانی نفرت داشت، زیرا از شاهنشاه ایران تفنگ و تسلیحات گرفته بود.

Abol Hassan Bani – Sadr, My Turn to Speak: Iran, the Revolution & Secret Deals with the U.S. (New York: Brassey’s [US], 1991). 69.

در نهایت، همکاری قاسملو با رژیم بعث باعث شد تا غنی بلوریان پس از کنگره ی چارم حزب دمکرات، وی را منحرف و مرتجع معرفی کرده و خائن به آرمان های حزب بداند. در پی این روند، بلوریان و ۶ نفر از سرکردگان حزب، از قاسملو جدا شئند. این ۶ نفر عبارت بودند از:

"فاروق کیخسروی، فوزیه ی قاضی نوه ی قاضی محمد، رحیم سیف قاضی از خانواده ی قاضی محمد، احمد عزیزی، هیمن شاعر کرد و نوید معینی برادر یادان سلیمان و اسماعیل معینی".

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بس که این ملت خر است

مملکت در دست مشتی خائن غارتگر است بس که این ملت خر است حال روشنفکر بیچاره ز بد هم بد تر است بس که این ملت خر است مغزها له شد به زیر سم ملایان قم وای در عصر اتم صحبت عمامه و تسبیح و ریش و منبر است بس که این ملت خر است هر که حرفی زد ز آزادی دهانش دوختند جان ما را سوختند حرف حق این روز ها گویی گناه منکر است بس که این ملت خر است مملکت افسوس برگشته به صد ها سال پیش حرف عمامه است و ریش گوز من بر ریش هر چه شیخ در هر کشور است بس که این ملت خر است خاک شهر قم گمان داری بشر می پرورد تخم خر میپرورد زانکه هر سو شیخکی بر منبری در عرعر است بس که این ملت خر است ما که می دانیم حال شیخ ها در حجره ها وای بر احوال ما کز تف هم درسها ماتحتشان دائم تر است بس که این ملت خر است شیخ ریقویی که دائم بود دنبال لوات در پی فور و بساط با فلان پاره اش امروز یک شیر نر است بس که این ملت خر است وانکه خیک گنده اش پر بود دائم از عرق چونکه برگشته ورق پیش چشم ملت اکنون بهتر از پیغمبر است بس که این ملت خر است معده هر شیخ چون پ

اسناد شرارت و آدم فروشی محسن مخملباف

" محسن مخملباف " که در سال ۱۳۵۳ به همراه دو نفر دیگر، اقدام به  یورش تروریستی  با چاقو به پاسبان خیابان ایران (مرحوم شامبیاتی) می کنند، در درگیری با وی مجروح و دستگیر می شود. اینک مستندات پرونده ی مخملباف را به نقل از گزارش ساواک و نیز گزارش روزنامه ی اطلاعات در اختیار همگان می گزاریم. همچنین گواهی نزدیکان و قربانیان وی مبنی بر همکاریش با آدمخوار رژیم لاجوردی (فرنشین وقت زندان اوین)، در دستگیری و پرونده سازی برای مخالفان جمهوری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. گزارش ساواک از دستگیری محسن مخملباف سازمان اطلاعات و امنيت كشور س. ا. و. ا. ک خيلی محرمانه گزارش بازجویی مشخصات متهم "محسن" فرزند "حسين"، شهرت مخملباف، شماره ی شناسنامه ۶۱۴۴۸ تهران، متولد ۱۳۳۶ تهران، شغل كارگر بازار (پسته ‌فروشی) مغازه ی لطفعليان، سرای پايدار، محل سكونت: تهران خيابان صفاری، كوچه ی يخچال، نبش كوچه، بالای لبنياتی، منزل اجاره‌ ای، مجرد، ميزان تحصيلات سوم متوسطه، دين اسلام، مذهب شيعه اثنا عشری، تابعيت دولت شاهنشاهي ايران، فاقد سابقه ی اتهامی و كيفری از نظر ضد امنيتی م

رونمایی از کس کش اعظم و وروره جادوی پاسدار قالیباف

چندی است که ویدیو کلیپ هایی از فردی منتشر می شود که دقیقن حرف دل رنج دیدگان و مردم ستم دیده ی ایران را می زند. او نقابی بر چهره زده است تا ماهیت درنده ی گرگش را پنهان سازد. "سید محید حسینی" از توله حرامزادگان الله پرست تازی باقی مانده از یورش الله پرستان عرب نخستین به کشورمان می باشد که هم اکنون با داغ اسلام اهریمنی بر دل و پیشانی دعاگوی خویش، سالیان سال است که مشاور مطبوعاتی و رسانه ای پاسدار "قالیباف" در شهرداری رژیم در تهران می باشد. فردی که سیل ارقام نجومی رد و بدل شده ی شهرداری و بده بستان ها و البته رانت خواری شخصی خودش از این موهبت سفره ی نکبت جمهوری اسلامی را دیده و هم از آن خوان پربرکت خمینی حرامزاده، بسیار نوشیده و چشیده. وی در یکی از ویدیو کلیپ هایی که از وی منتشر شده است، با حساب بر روی ساده لوحی مخاطبان خود در سیستان و بلوچستان، از احساسات انسانی آنها سو استفاده کرده و خود را در حالی هم آوا و همراه آنان و شریک درد و رنج و فقرشان جا می زند که تو گویی وی در همه ی این چهل سال عمر نکبتی که از ولایت فقیه گرفته، نه تنها روحش هم از فقر دهشتناک و فاحش د