رد شدن به محتوای اصلی

مقام ارشد روسی: "به درخواست اسراییل، سپاه قدس از جنوب سوریه دور می شود"

رایزن روسیه در ملل متحد تایید کرد که دولت های مسکو و اورشلیم، به این توافق رسیده اند که جنگجویان وابسته به سپاه قدس جمهوری اسلامی از جنوب سوریه بیرون خواهند شد و در نزدیکی مرزهای اسراییل حضور نخواهند داشت. بی تردید این سیاست رسمی روسیه، موجب ناخرسندی عژرف حکومت اسلامی ولایت فقیه می شود که قصد دارد پیوسته در سوریه بماند.


"اوبگدور لیبرمن" وزیر دفاع اسراییل، هفته ی پیش به مسکو رفت و با مقامات نظامی و سیاسی ارشد آن کشور دیدارهای مهمی داشت. نخست وزیر اسراییل نیز، تلفنی با پوتین گفتگو کرد و به دنبال آن با وزیر خارجه ی ایالات متحده "مایک پمپئو"، به رایزنی پرداخت.

رایزن روسیه در ملل متحد" واسیلی نِوانزیا"، با برگزاری یک همایش مطبوعاتی در ستاد ملل متحد، به خبرنگاران گفت که روسیه و اسراییل برای خروج نیروهای سپاه قدس و دیگر یگان های وابسته به جمهوری اسلامی در جنوب سوریه، به توافق رسیده اند و اگر این توافق فورن به اجرا گزاشته نمی شود، در آینده ی نزدیک عملی خواهد شد.

جمهوری اسلامی با این ادعا که سربازی در سوریه ندارد و افراد سپاه قدس نقش مستشار نظامی دارند و در روند جنگ دخالت نمی کنند، هنوز واکنش رسمی نسبت به این سخنان نشان نداده است، اما "علی شمخانی" گفت که حکومت ایران امنیت در سوریه را امنیت خود تلقی می کند. معلوم نیست مقصود دقیق او از این سخنان چه بود.

در گزارش های هفته های گزشته، آمده بود که حکومت اسلامی از فرستادن یگان های تازه ای از افغانی های بسیج شده، به جبهه ی جنگ در سوریه خودداری می کند. گروهی از این بسیجیان، چندی پیش در مشهد به تظاهرات پرداختند و از جمله گفتند که حقوق سه ماه گزشته ی آنان پرداخت نشده و اعزام به سوریه نیز بسیار نامشخص است.

آگاهان (؟!) می گویند که یک علت این امر ممکن است آن باشد که رژیم ولایت فقیه تعهد کرده تا از افزایش شمار جنگجویان خود در سوریه خودداری ورزد و از اینرو نمی خواهد یگان های بیشتری را به آن کشور اعزام دارد؛ اما علت دوم می تواند آن باشد که رژیم با کمبود مالی روبرو می باشد و هتا قادر به پرداخت حقوق بسیجیان مزدور افغانی نیز نیست.

هم زمان، یک سازمان سوری دفاع از حقوق بشر گزارش داد که "بشار اسد" قصد دارد یگان های شبه نظامیانی را که از سوی جمهوری اسلامی در سوریه بسیج شده اند، منحل سازد. اسد در واپسین گفتگوی خود گفته بود که هیچ نیروی خارجی و یا نیروهای زیر فرماندهی خارجیان، نباید در سوریه بمانند.

منابع اطلاعاتی اسراییل می گویند که شمار شبه نظامیان سوری که از سوی رژیم جمهوری اسلامی بسیج شده اند، حدود ۶۲ هزار نفر است که اگر بشار اسد یگان های آنان را منحل کند، جمهوری اسلامی یکی از امکانات کلیدی برای حفظ حضور خود در سوریه را از دست می دهد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بس که این ملت خر است

مملکت در دست مشتی خائن غارتگر است بس که این ملت خر است حال روشنفکر بیچاره ز بد هم بد تر است بس که این ملت خر است مغزها له شد به زیر سم ملایان قم وای در عصر اتم صحبت عمامه و تسبیح و ریش و منبر است بس که این ملت خر است هر که حرفی زد ز آزادی دهانش دوختند جان ما را سوختند حرف حق این روز ها گویی گناه منکر است بس که این ملت خر است مملکت افسوس برگشته به صد ها سال پیش حرف عمامه است و ریش گوز من بر ریش هر چه شیخ در هر کشور است بس که این ملت خر است خاک شهر قم گمان داری بشر می پرورد تخم خر میپرورد زانکه هر سو شیخکی بر منبری در عرعر است بس که این ملت خر است ما که می دانیم حال شیخ ها در حجره ها وای بر احوال ما کز تف هم درسها ماتحتشان دائم تر است بس که این ملت خر است شیخ ریقویی که دائم بود دنبال لوات در پی فور و بساط با فلان پاره اش امروز یک شیر نر است بس که این ملت خر است وانکه خیک گنده اش پر بود دائم از عرق چونکه برگشته ورق پیش چشم ملت اکنون بهتر از پیغمبر است بس که این ملت خر است معده هر شیخ چون پ

اسناد شرارت و آدم فروشی محسن مخملباف

" محسن مخملباف " که در سال ۱۳۵۳ به همراه دو نفر دیگر، اقدام به  یورش تروریستی  با چاقو به پاسبان خیابان ایران (مرحوم شامبیاتی) می کنند، در درگیری با وی مجروح و دستگیر می شود. اینک مستندات پرونده ی مخملباف را به نقل از گزارش ساواک و نیز گزارش روزنامه ی اطلاعات در اختیار همگان می گزاریم. همچنین گواهی نزدیکان و قربانیان وی مبنی بر همکاریش با آدمخوار رژیم لاجوردی (فرنشین وقت زندان اوین)، در دستگیری و پرونده سازی برای مخالفان جمهوری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. گزارش ساواک از دستگیری محسن مخملباف سازمان اطلاعات و امنيت كشور س. ا. و. ا. ک خيلی محرمانه گزارش بازجویی مشخصات متهم "محسن" فرزند "حسين"، شهرت مخملباف، شماره ی شناسنامه ۶۱۴۴۸ تهران، متولد ۱۳۳۶ تهران، شغل كارگر بازار (پسته ‌فروشی) مغازه ی لطفعليان، سرای پايدار، محل سكونت: تهران خيابان صفاری، كوچه ی يخچال، نبش كوچه، بالای لبنياتی، منزل اجاره‌ ای، مجرد، ميزان تحصيلات سوم متوسطه، دين اسلام، مذهب شيعه اثنا عشری، تابعيت دولت شاهنشاهي ايران، فاقد سابقه ی اتهامی و كيفری از نظر ضد امنيتی م

رونمایی از کس کش اعظم و وروره جادوی پاسدار قالیباف

چندی است که ویدیو کلیپ هایی از فردی منتشر می شود که دقیقن حرف دل رنج دیدگان و مردم ستم دیده ی ایران را می زند. او نقابی بر چهره زده است تا ماهیت درنده ی گرگش را پنهان سازد. "سید محید حسینی" از توله حرامزادگان الله پرست تازی باقی مانده از یورش الله پرستان عرب نخستین به کشورمان می باشد که هم اکنون با داغ اسلام اهریمنی بر دل و پیشانی دعاگوی خویش، سالیان سال است که مشاور مطبوعاتی و رسانه ای پاسدار "قالیباف" در شهرداری رژیم در تهران می باشد. فردی که سیل ارقام نجومی رد و بدل شده ی شهرداری و بده بستان ها و البته رانت خواری شخصی خودش از این موهبت سفره ی نکبت جمهوری اسلامی را دیده و هم از آن خوان پربرکت خمینی حرامزاده، بسیار نوشیده و چشیده. وی در یکی از ویدیو کلیپ هایی که از وی منتشر شده است، با حساب بر روی ساده لوحی مخاطبان خود در سیستان و بلوچستان، از احساسات انسانی آنها سو استفاده کرده و خود را در حالی هم آوا و همراه آنان و شریک درد و رنج و فقرشان جا می زند که تو گویی وی در همه ی این چهل سال عمر نکبتی که از ولایت فقیه گرفته، نه تنها روحش هم از فقر دهشتناک و فاحش د