رد شدن به محتوای اصلی

حسین اوباما برای ۸ سال اجازه داد تا شبکه های قاچاق مواد مخدر آزادانه کارشان را بکنند

به گزارش "روزنامه ی پسین" سوئد (AFTONBLADET)، ایالات متحده به مدت ۸ سال شبکه ی مواد مخدری را در سراسر جهان بمباران می کرد که از سوی هیچ کس جز سازمان تروریستی حزب الله گردانده می شد. تارنمای پولیتیکو اکنون فاش ساخته که دولت اوباما به حزب الله اجازه داده تا آزادانه دست به قاچاق مواد مخدر بزند، هر چند که آنها در امر قاچاق کوکایین به آمریکا نیز نقش داشته اند و اینها همه برای این بوده است تا آنها بتوانند با رژیم ولایت فقیه بر سر بحران بمب اتمی رژیم، معامله کنند !!


به زودی به دو سالگی زمانی نزدیک می شویم که جمهوری اسلامی، در عوض جلوگیری از تحریم های بیشتر و برداشتن تحریم های کنونی، تن به توافقی داده است که میزان قدرت اتمی ایی که ممکن است دارا باشد را محدود می کند. آنگونه که دانلد ترامپ آن را "بدترین قرارداد سده" خوانده، ایالات متحده و دولت حسین اوباما، یکی از قوی ترین نیروهای پیش برنده ی این پیمان بودند و ترامپ تهدید کرده است که این قرارداد را پاره می کند.

حسین اوباما قول داد تا تنش ها را کاهش دهد
در خلال مبارزات انتخاباتی ۲۰۰۸، حسین اوباما قول داد تا روابط ایالات متحده با جمهوری اسلامی بهینه سازی شود. به جای فشار، یکی باید دستش را به سوی این رژیم دراز می کرد تا میزان تنش ها کاهش یابد. البته عملیات کاساندرا در زنجیره مراتب حزب الله به مراتب بالاتری رسید؛ دولت اوباما به خاطر ارتباط مستحکم رژیم با حزب الله، آغاز به ضربه زدن به ماموران بخش مبارزه با مواد مخدر آمریکا (DEA) کرد.

هنگامی که این ماموران به دنبال دریافت اجازه برای اتجام برخی از بازررسی های قطعی، تحت تعقیب قرار دادن ها، دستگیری ها و جریمه کردن ها بودند، مقامات رسمی وزارت دادگستری ایالات متحده و سازمان دارایی و سرمایه گزاری دستگیر شدند که این درخواست ها را به تاخیر انداخته، جلوگیری کرده یا آنها را رده کرده بودند.


تصمیمات از بالا گرفته شده بود
به گفته ی دیوید اشر (David Asher)، این یک تصمیم گیری سازمان یافته بود؛ وی یکی از مغزهای پشت پرده ی عملیات کاساندرا بود که اکنون به پولیتیکو گزارش می دهد.

نقشه این بود تا برخی از بزرگ ترین بازی کنان فعالیت های قاچاق مواد مخدر حزب الله را تحت تعقیب قرار دهند، از جمله فریب دادن آنان به کشورهایی که می توانستند دستگیر شوند. اما دولت اوباما به ماموران اجازه ی دست داشتن داد، چرا که از این ترسیده بود که سرکردگان رژیم از قرارداد تفره بروند.

دیوید اشر می گوید آنها همه ی این عملیات را خراب کردند که به خوبی تقویت و تامین مالی شده بود و تصمیمات از سوی کسانی در مقامات بالا گرفته شده بود. کترین باور (Katherine Bauer) که در زمان دولت اوباما در وزارت دارایی کار می کرد، پیشتر چنین داده هایی را تایید کرده بود که اکنون از سوی پولیتیکو مورد بررسی قرار می گیرند. در فبریه ی ۲۰۱۶، وی در اظهاریه ای به هیئت امور خارجه نوشت که بررسی ها و تحقیقات درباره ی فعالیت مجرمانه ی حزب الله، به دلیل رسیدن به توافق با جمهوری اسلامی و ترس از رد کردن توافق اتمی، بازایستانده شده بود.

یک ملیارد دلار به دست آوردند
عملیات کاساندرا در ۲۰۰۸ و پس از آنکه که دلال DEA مدارکی را به دست آورد که نشان می داد سازمان تروریستی حزب الله از ارتشی با مهوریت خاورمیانه و یک سازمان سیاسی خارج شده و به یک سندیکای جرایم بین المللی تبدیل شده است، آغاز شد. بر اساس گفته های ماموران DEA، حزب الله از قاچاق مواد مخدر و تسلیحات در سرتاسر جهان، سالانه ۲ ملیارد دلار درآمد دارد.

ماموران DEA برای ۸ سال در حال تهیه ی نقشه ی شبکه های مجرمانه ی حزب الله بوده اند و این کار را با بهره برداری از ۳۰ سازمان امنیتی خارجی و آمریکایی، شنودهای تلفنی و عملیات های زیر پوشش و مخفی و مخبران، انجام می دادند.

رد پاها به رژیم جمهوری اسلامی ختم می شد
آنها ترابری کوکایین حزب الله را ردگیری کردند که برخی از آنها از آمریکای جنوبی به باختر آفریقا و به اروپا و خاورمیانه انجام می شود. دیگر راه های قاچاق مواد مخدر این سازمان تروریستی، از ونزوئلا و مکزیک به ایالات متحده است. ماموران همچنین مبالغ هنگفتی مواد مخدر و پول که این سازمان داشت در خلال خرید خودروهای استفاده شده ی آمریکایی، پول شویی می کرد را هم رهگیری کردند که این خودروها سپس به آفریقا فرستاده می شدند. این مسیرها به درونی ترین حلقه ی حزب الله می رسید، یعنی رژیم کنونی ایران.

متن بالا ترجمه ی کاملی از این تارنما می باشد. گزارش ویدیویی این خبر به سوئدی را در اینجا ببینید.

پولیتیکو به گونه ای مفصل، نام و اتهام افرادی را منتشر کرده و افزوده که در یک دسته از پرونده‌ های دادگستری که همگانی نشده اند، وزارت دادگستری آمریکا اتهامات این متهمان را پاک کرد و دستور دستگیری ۱۴ متهم دیگر را از پلیس بین المللی پس گرفت و تنها به انتشار یک بیانیه ی ۱۵۲ کلمه‌ ای برای مبادله ی زندانیان بسنده کرده است.

یکی از این افراد "بهروزعبد الله زاده" بود که به تلاش برای خرید هزاران عدد تفنگ ساخت آمریکا و صدور آنها به جمهوری اسلامی متهم بود. دیگری، فردی با نام "امین روان" به قاچاق آنتن‌ های نظامی ساخت آمریکا از راه هنگ کنک و سنگاپور به ایران محکوم شده بود. به گفته ی مقام‌ های آمریکایی، این فرد جزو شبکه‌ ای بود که تجهیزات و اجزای تکنیکی پیشرفته و به ویژه وسایل ساخت بمب‌ های کنار جاده‌ ای را تهیه می کرد. این بمب‌ ها در عراق موجب قتل صدها سرباز آمریکایی شدند.

از جمله ی مزدوران دیگر رژیم که در آمریکا زندانی بودند، از بهرام مکانیک، خسرو افغانی، تورج فریدی و متین صادقی از ترکیه، نام برده شده که در عرض پنج سال از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵، سامانه های نظامی ساخت آمریکا، تجهیزات مایکرو الکترونیک و وسایلی که از جمله در موشک‌ های کروز زمین به هوا به کار می روند را، به ارزش ۲۴ ملیون دلار به ایران قاچاق کرده بودند. در پرونده ی بهرام مکانیک، تصریح شده بود که از نیمه ی دهه هشتاد میلادی، او شبکه ی قاچاق کالاهای تحریم شده به ایران را از هوستون ایالت تگزاس رهبری می کرده است.

آرش قهرمانی، ایرانی - آمریکایی (محکوم به ۷۸ ماه زندان)، کوروش طاهر خانی، حمید عرب نژاد، غلام رضا محمودی و علی معطر از مدیران شرکت هواپیمایی ماهان ایر و از سوداگران وابسته به سازمان تروریستی سپاه پاسداران و نیروی متجاوز قدس، دیگر افراد زندانی بودند که از سوی دولت اوباما آزاد شدند.

نام‌ های دیگری نیز در این گزارش دیده می شوند، مانند بهروز دولت زاده و پرویز خاکی که این یکی در زندان درگزشت. با این افراد و شبکه‌ ای که در چند قاره و به ویژه در آسیا و اروپا، پایگاه های تماس و عملیاتی داشتند، چندین شهروند سایر کشورها مانند شریکان چینی نیز همکاری می کردند.

اما به گزارش پولتیکو، مهم ترین فرد در میان این افراد، شخصی بود با نام "سید ابوالفضل شهاب جمالی" که در عرض سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲، هزاران یدکی و تجهیزات مربوط به صنایع اتمی را از راه چین به ایران رسانده بود، مانند صدها حسگر ساخت آمریکا برای سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم. ماموران و مقام‌های قضایی و دادستان های فدرال، پس از آگاهی از ابعاد توافق بر سر مبادله ی زندانیان، دچار شوک و خشم شدند، چرا که برخی از آنها برای یافتن این قاچاقچیان و نفوذ در شبکه ی آنها، سال ها تلاش کرده بودند.

تحقیقات پولتیکو نشان می دهد که دولت حسین اوباما در تلاش برای سرانجام بخشیدن به توافق اتمی و مبادله ی زندانیان، تهدیدهایی را که از جانب این متهمان ناشی می شد کم اهمیت جلوه داد و آنها را به راحتی آزاد کرد. در واقع مذاکره کنندگان ایرانی، از تعجیل طرف‌ های آمریکایی برای سرانجام بخشیدن به توافق برجام، بهره بردند و به امتیازهای مهمی دست یافتند.

هرب کوهن از مقام‌ های مذاکره کننده در دولت‌ های پیشین آمریکا در دهه های ۸۰ و ۹۰، می گوید که ایرانیان از مبرزترین مذاکره کنندگان به شمار می آیند و معامله کردن با آنها آسان نیست.

آقای کوهن می گوید: "ایرانی ها در مورد مذاکره کردن بسیار می دانند. در مذاکره هرگز نباید به اصل توافق دل بست، افزون بر این، ما می دانیم که در این قبیل گفتگوها، امتیاز دادن ها با مهلت زمانی مذاکره پیوند دارد و اگر مهلت زمانی نباشد، امتیازی در کار نخواهد بود". او ادامه می دهد که در سال‌ های ۱۹۷۷ و ۱۹۷۸ برای مذاکره در ایران بوده و ایرانی‌ ها خوب می دانند که چگونه مذاکره کنند.

ماجرای مبادله ی زندانیان به دلیل طبیعت محرمانه اش، چنین پرونده هایی تاکنون از افکار مردمی پنهان مانده، اما این وضع احتمالن تغییر خواهد کرد چرا که دولت ترامپ با در اختیار داشتن دو مجلس قانون گزاری، آن چنان که وعده کرده است، در پی بازنگری برنامه‌ های اتمی و موشک‌ های بالستیک ایران است.

چارشنبه ی هفته ی پیش، ۳۰ اُم فروردین ماه، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه ی دولت ترامپ، از "بازبینی کامل" توافق اتمی وین سخن گفت و اظهار داشت که جمهوری اسلامی بزرگ ترین پشتیبان تروریسم در جهان و مسئول تشدید درگیری ها در چند کشور مانند سوریه، یمن، عراق و لبنان است که به منافع آمریکا لطمه می زند.

به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه ی آمریکا همچنین گفته است که یک ایران مهار نشده، ظرفیت آن را دارد که مسیر کره شمالی را در پیش بگیرد.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بس که این ملت خر است

مملکت در دست مشتی خائن غارتگر است بس که این ملت خر است حال روشنفکر بیچاره ز بد هم بد تر است بس که این ملت خر است مغزها له شد به زیر سم ملایان قم وای در عصر اتم صحبت عمامه و تسبیح و ریش و منبر است بس که این ملت خر است هر که حرفی زد ز آزادی دهانش دوختند جان ما را سوختند حرف حق این روز ها گویی گناه منکر است بس که این ملت خر است مملکت افسوس برگشته به صد ها سال پیش حرف عمامه است و ریش گوز من بر ریش هر چه شیخ در هر کشور است بس که این ملت خر است خاک شهر قم گمان داری بشر می پرورد تخم خر میپرورد زانکه هر سو شیخکی بر منبری در عرعر است بس که این ملت خر است ما که می دانیم حال شیخ ها در حجره ها وای بر احوال ما کز تف هم درسها ماتحتشان دائم تر است بس که این ملت خر است شیخ ریقویی که دائم بود دنبال لوات در پی فور و بساط با فلان پاره اش امروز یک شیر نر است بس که این ملت خر است وانکه خیک گنده اش پر بود دائم از عرق چونکه برگشته ورق پیش چشم ملت اکنون بهتر از پیغمبر است بس که این ملت خر است معده هر شیخ چون پ

اسناد شرارت و آدم فروشی محسن مخملباف

" محسن مخملباف " که در سال ۱۳۵۳ به همراه دو نفر دیگر، اقدام به  یورش تروریستی  با چاقو به پاسبان خیابان ایران (مرحوم شامبیاتی) می کنند، در درگیری با وی مجروح و دستگیر می شود. اینک مستندات پرونده ی مخملباف را به نقل از گزارش ساواک و نیز گزارش روزنامه ی اطلاعات در اختیار همگان می گزاریم. همچنین گواهی نزدیکان و قربانیان وی مبنی بر همکاریش با آدمخوار رژیم لاجوردی (فرنشین وقت زندان اوین)، در دستگیری و پرونده سازی برای مخالفان جمهوری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. گزارش ساواک از دستگیری محسن مخملباف سازمان اطلاعات و امنيت كشور س. ا. و. ا. ک خيلی محرمانه گزارش بازجویی مشخصات متهم "محسن" فرزند "حسين"، شهرت مخملباف، شماره ی شناسنامه ۶۱۴۴۸ تهران، متولد ۱۳۳۶ تهران، شغل كارگر بازار (پسته ‌فروشی) مغازه ی لطفعليان، سرای پايدار، محل سكونت: تهران خيابان صفاری، كوچه ی يخچال، نبش كوچه، بالای لبنياتی، منزل اجاره‌ ای، مجرد، ميزان تحصيلات سوم متوسطه، دين اسلام، مذهب شيعه اثنا عشری، تابعيت دولت شاهنشاهي ايران، فاقد سابقه ی اتهامی و كيفری از نظر ضد امنيتی م

رونمایی از کس کش اعظم و وروره جادوی پاسدار قالیباف

چندی است که ویدیو کلیپ هایی از فردی منتشر می شود که دقیقن حرف دل رنج دیدگان و مردم ستم دیده ی ایران را می زند. او نقابی بر چهره زده است تا ماهیت درنده ی گرگش را پنهان سازد. "سید محید حسینی" از توله حرامزادگان الله پرست تازی باقی مانده از یورش الله پرستان عرب نخستین به کشورمان می باشد که هم اکنون با داغ اسلام اهریمنی بر دل و پیشانی دعاگوی خویش، سالیان سال است که مشاور مطبوعاتی و رسانه ای پاسدار "قالیباف" در شهرداری رژیم در تهران می باشد. فردی که سیل ارقام نجومی رد و بدل شده ی شهرداری و بده بستان ها و البته رانت خواری شخصی خودش از این موهبت سفره ی نکبت جمهوری اسلامی را دیده و هم از آن خوان پربرکت خمینی حرامزاده، بسیار نوشیده و چشیده. وی در یکی از ویدیو کلیپ هایی که از وی منتشر شده است، با حساب بر روی ساده لوحی مخاطبان خود در سیستان و بلوچستان، از احساسات انسانی آنها سو استفاده کرده و خود را در حالی هم آوا و همراه آنان و شریک درد و رنج و فقرشان جا می زند که تو گویی وی در همه ی این چهل سال عمر نکبتی که از ولایت فقیه گرفته، نه تنها روحش هم از فقر دهشتناک و فاحش د