رد شدن به محتوای اصلی

نقش سید امامی در افشای "آثار مواد رادیو اکتیو در محیط زیست" و بازایستاندن پروژه‎ های عمرانی سپاه

- فعالیت ‎های اتمی رژیم چه آلودگی‌ هایی را در محیط زیست به همراه داشته که سید امامی و فعالان محیط زیست نیز قربانی آن شده‌ اند ؟
- نیروگاه اتمی بوشهر چه بلایی در خلیج فارس بر سر کوسه‌ ها و دلفین‌ ها آورد ؟
- چرا کنشگران محیط زیست در سکوت خبری بازداشت و بازجویی شدند و دادستانی رژیم پس از افشای خبر دستگیری‌ ها مجبور شد آن را اعلام کند ؟

شواهد نشان می ‎دهد که بازداشت "کاووس سید امامی" و شماری از کنشگران محیط زیست با لو رفتن آسیب ‎های فاجعه‎ بار محیط زیست ناشی از فعالیت‎ های اتمی در ایران و آثار ویرانگر فعالیت ‎های عمرانی سپاه به ویژه در پروژه ‎های سدسازی و انتقال آب و سپس بازایستاندن آنها با فشار دولت مرتبط است.

اجرای پروژه ی سد گتوند به دست قرارگاه خاتم‌ الانبیا که به گفته ی کارشناسان، آسیب ‎های جدی زیست محیطی را در پی داشته است،  از دولت آخوند سید محمد خاتمی آغاز شد و آبگیری آن در دولت حجتیه ی احمدی ‎نژاد صورت گرفت
از پروژه‎ های زیست محیطی که سید امامی و همکاران او اجرا می ‎کردند، فرستادن گونه‎ های نادر جانوری و گیاهی به پژوهشگاه‎ های خارجی بوده که در یک روال قانونی و متعارف صورت می‎ گرفته است.

در این پروژه، از انواع گونه ‎های گیاهی نمونه ‎برداری شده و برخی گونه ‎های خزندگان از جمله مارمولک، آفتاب‌ پرست و سوسمار نیز، به پژوهشگاه ‎های آمریکایی فرستاده شده است. این پژوهشگاه‎ ها پس از آزمایش‌ روی گونه‎ های گیاهی و جانوری (که بیشتر از خزندگان بودند) آثار رادیواکتیو روی بدن آنها کشف می ‎کنند و در بررسی های پسین متوجه می ‎شوند بسیاری از جانوران، گیاهان و هتا آب ‎ها و چشمه ‎های طبیعی برخی از مناطق ایران که نزدیک مکان های اتمی قرار دارند، آلوده به مواد و پرتوهای رادیواکتیو هستند.

در ادامه ی بررسی ها مشخص می ‎شود که مواد رادیواکتیو، بدن بومیان مناطق نزدیک به مکان های اتمی در ایران را هم آلوده کرده است. بخشی از آب‎ های آلوده نیز به مصارف کشاورزی رسیده و فراورده هایی که از این منابع آبیاری شده‌ اند نیز، آلوده به مواد رادیواکتیو هستند !!

در واقع پروژه‌ های زیست محیطی در ایران، بیش از پیش باعث افشا شدن گستره ی فعالیت ‎های اتمی جمهوری اسلامی و مهم‌ تر از آن، آلودگی‌ های گسترده‌ ی اتمی شده است. با این همه، هنوز اطلاعات کافی در دست نیست که این گونه ‎های جانوری و گیاهی از چه زمانی آلوده به رادیواکتیو شده‌ اند. احتمال می‌ رود پژوهشگاه ‎های خارجی که آزمایش‌ های مربوطه را انجام داده‌ اند، در مورد جزییات این آلودگی‌ ها اطلاعات بیشتری داشته باشند.

همچنین مشخص نیست که سید امامی و دیگر کنشگران محیط زیست، آیا به طور مشخص از امکان این آلودگی‌ ها با خبر بوده و به دنبال یافتن نشانه‌ هایی بوده‌ اند و یا اینکه ناخواسته و در پی فعالیت‌ های مربوط به محیط زیست، به موضوع آلودگی‎ های اتمی پی برده‌ اند.

پس از رسانه ‎ای شدن مرگ مشکوک سید امامی در اوین، نهادهای امنیتی رژیم ادعا کردند که گروهی از کنشگران محیط زیست در پوشش حفاظت از یوزپلنگ و رویارویی با شکار جانوران و با هدایت افسران اطلاعاتی سیا و موساد، اقدام به نفوذ در جامعه ی علمی ایران و گرد ‎آوری اطلاعات از اماکن حساس و تاسیسات موشکی کرده‌ اند. همین ادعا سبب شد تا توجهات روی برنامه‌ های اتمی و آلودگی‌ های اتمی متمرکز شود.

حسن فیروز آبادی مشاور نظامی سید علی خامنه‎ ای دیکتاتور دوم رژیم، در یک سخنرانی هتا ادعا کرد که آمریکا از سوسمار، مارمولک و آفتاب‌ پرست برای جذب امواج اتمی و جاسوسی از ایران استفاده کرده است.

آنچه "حسن فیروز آبادی" مشاور خامنه ‎ای در امور نظامی در مورد مارمولک‎ و سوسمار جاسوس گفت، با آنچه پس از آن "غلام رضا جلالی" فرنشین سازمان پدافند غیرعامل نیز در سخنرانی دیگری در مورد دستکاری ژنتیک گیاهان و آلوده کردن آب‎ ها در جنگ‌ های بیوشیمیایی مدعی شد، تکمیل گشت. وی گفت دشمن با دستکاری ژنتیکی ویروس‎ ها و باکتری ‎ها، به دنبال حملات بیوتروریستی است. با این دست پیش گرفتن برای پس نیفتادن از سوی مقامات مسئول، دست‌ کم به این نتیجه می‌ توان رسید که دستگیری کنشگران و پژوهشگران محیط زیست و هتا سقوط هواپیمای شرکت آسمان که در فاصله‌ ای کوتاه پس از افشای بازداشت‌ ها روی داد و چندین استاد و پژوهشگر و فعال محیط زیست در آن کشته شدند، به احتمال بسیار با برنامه‌ های اتمی رژیم مرتبط است. اما دستگاه سرکوبگر امنیتی جمهوری اسلامی نتوانست دستگیری کنشگران محیط زیست را مخفی نگاه دارد و خبر بازداشت آنها در روز ۲۰ بهمن ۹۶ از سوی کیهان لندن منتشر شد و یک روز پس از آن، دستگاه فاسد قضایی رژیم را به واکنش واداشت.

یکی از مناطقی که گفته می‌ شود در سال‌ های گزشته به شدت دچار آلودگی رادیواکتیو شده، ساحل بوشهر است. جایی که پسماندها و پساب ‎های نیروگاه اتمی وارد آب ‎های خلیج فارس می ‎شوند. کشورهای عربی حوزه ی خلیج فارس و بسیاری از کنشگران محیط زیست در مورد خطرات ناشی از فعالیت ‎های اتمی ولایت فقیه در این مناطق بارها هشدار داده‌ اند.

از پروژه‎ های جدی سید امامی و همکاران او، مطالعه بر‏‌ روی آثار آلودگی‌ های اتمی بر گونه‎ های جانوری در خلیج فارس (از جمله پروژه ی حفاظت از دلفین بینی‎ بتری) بود که از این راه هم اطلاعاتی به بیرون درز پیدا کرده است.

مرگ دلفین‎ها در خلیج فارس و جسد آنها در سواحل ایران
مرگ دسته‌ جمعی دلفین ‎ها و آبزیان خلیج فارس، از آثار سرریز پساب ‎های نیروگاه بوشهر است که در گزارش‎ های سید امامی به پژوهشگاه‎ های آمریکایی ارسال شد و در آنجا متوجه شدند که سامانه ی عصبی این دلفین‎ ها از کار افتاده بود.

مرگ مشکوک ۴۷ پستاندار دریایی در خلیج فارس در سال‎ های گزشته و مرگ این دلفین ‎ها، از فجایع زیست بومی جنوب ایران است.

سید امامی در پیش از انقلاب، استاد دانشگاه گندی شاپور اهواز بود؛ وی با آغاز جنگ ایران و عراق داوطلبانه به آبادان می ‎رود و در همین فاصله فرزند و همسر خود را به بوشهر می‎ فرستد. فرزند دیگر او رامین (کینگ رام)، در فروردین‌ ماه ۱۳۶۰ در بوشهر زاده می ‎شود.

ارتباط سید امامی با برخی کنشگران محیط زیست استان بوشهر که روی آلودگی ‎های زیست محیطی نیروگاه بوشهر پژوهش می ‎کردند، بر اساس این آشنایی شکل گرفت.

بر اساس گزارش‎ های مندرج در تارنمای سازمان "حیات وحش میراث پارسیان"، بخشی از فعالیت ‎های این سازمان در استان بوشهر و آب‎ های خلیج فارس بوده است. فروردین ۱۳۹۲ و پس از زمین لرزه ی بوشهر، شورای همکاری خلیج فارس در عربستان نشست اضطراری تشکیل داد تا خطرات ناشی از تشعشعات رادیواکتیو در صورت آسیب دیدن نیروگاه اتمی بوشهر در شرایط وقوع زلزله را بررسی کند. همان هنگام، مدیر کل وقت حفاظت محیط زیست بوشهر در سخنرانیِ "روز ملی فناوری هسته ‎ای"، ادعا کرد روند رعایت استاندارد‎های زیست محیطی نیروگاه اتمی، ستایش برانگیز است.

یکی از مواردی که اطلاعات سپاه همچنان پیگیر آن است، پرونده ی ناپدید شدن یک قطعه ایزوتوپ رادیواکتیو (ایریدیوم ۱۹۲) از نیروگاه بوشهر است که در پاییز سال ۱۳۹۵ افشا شد و جمهوری اسلامی ادعا کرد سرقت آن را به اطلاع آژانس بین‎ المللی انرژی اتمی رسانده است.

این ماده ی رادیو اکتیو، هم پرتو گاما و هم الکترون را به اطراف خود پرتاب می ‎کند و اگر موجودات زنده تنها چند ساعت در نزدیکی آن قرار بگیرند، خواهند مرد.


ساکنان نواحی پیرامون نیروگاه بوشهر از جمله بومیان روستای هلیله که در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب باختری بندر بوشهر قرار دارد، با انواع بیماری‌ های مشکوک روبرو هستند. این خبر برای نخستین بار در روزنامه ی "شرق ‎الاوسط" افشا شد. این روزنامه نوشت که یک دستگاه تولیدگر رادیواکتیو از نیروگاه بوشهر دزدیده شده و از آن می‎ توان برای ساخت بمب ‎های کثیف استفاده کرد.

ادامه ی بازداشت کنشگران محیط زیست به ویژه در استان ‎های جنوبی ایران، ادامه ی پیگیری پرونده ی مطالعه دلفین ‎ها و کوسه ‎است.

سید امامی دارای دکترای جامعه‌ شناسی و هموند هیئت علمی دانشکده ی معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه "عمام صادق" بود و تخصص دانشگاهی وی در زمینه ی محیط زیست نبود، اما با گروهی از کارشناسان و کنشگران محیط زیست که "سازمان حیات وحش میراث پارسیان" استخدام کرده بود، در حوزه ی محیط زیست و پروژه ‎های اقلیمی فعال شد.

برخی از همکاران سید امامی با سازمان محیط زیست همکاری‎ های بسیاری داشتند.

به تور انداختن دو تابعیتی ‎ها از سوی سپاه با هدف مبادله ی آنها در ازای باژ و همچنین پول‎ های مسدود شده زیر عنوان "پروژه ی مقابله با نفوذ"، پس از برجام شدت گرفت. سید امامی و برخی همکاران او در عرصه ی محیط زیست نیز، که دو تابعیتی بوده و با دولت آخوند روحانی همکاری داشته‌ اند، در فهرست سیاه اطلاعات سپاه قرار گرفتند.

اطلاعات سپاه به دولت آخوند روحانی هشدار داده بود که همکاری خود با دو تابعیتی ‎ها را قطع کند و محمود علوی وزیر بدنام اطلاعات هم ادعا کرده بود که همه ی آنها برکنار شدند. اطلاعات سپاه در جریان مذاکرات اتمی متوجه شد که در چند مرحله، اطلاعات مربوط به فعالیت ‎های اتمی رژیم لو رفته است. از آنجا بود که عملیات کشف منافذ اطلاعاتی را آغاز کرد که یک مرحله ی آن شامل "دری ‎اصفهانی" و شماری دیگر شد و مرحله ی پسین، بازداشت سید امامی و همکاران او بود؛ به دید می‌ رسد مرحله های دیگر این عملیات همچنان در حال پیگیری است.

بر اساس منابع غیر رسمی، گویا سید امامی بخشی از آسیب‎ های ناشی از دستکاری ‎های سپاه در طبیعت، مربوط به پروژه ‎های سدسازی و انتقال آب را مستند کرده و گزارش آن را به سازمان محیط زیست در دولت آخوند حسن روحانی داده بود و دولت هم جلوی اجرای این پروژه‎ ها را گرفت؛ در نتیجه، فعالیت‎ های سپاه در این عرصه کساد و با اختلال روبرو شد. سد گتوند یکی از پروژه‎ های ناموفق و زیانبار سپاه است که "قرارگاه خاتم‌ الانبیا" مجری آن بوده است.

باید منتظر ماند و دید که آیا ابعاد دیگری از پرونده ی سید امامی و کنشگران محیط زیست که برای پروژه‎ های سپاه در حوزه ‎های مختلف مشکل ایجاد کردند به تدریج افشا می‌ شود یا نه.

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بس که این ملت خر است

مملکت در دست مشتی خائن غارتگر است بس که این ملت خر است حال روشنفکر بیچاره ز بد هم بد تر است بس که این ملت خر است مغزها له شد به زیر سم ملایان قم وای در عصر اتم صحبت عمامه و تسبیح و ریش و منبر است بس که این ملت خر است هر که حرفی زد ز آزادی دهانش دوختند جان ما را سوختند حرف حق این روز ها گویی گناه منکر است بس که این ملت خر است مملکت افسوس برگشته به صد ها سال پیش حرف عمامه است و ریش گوز من بر ریش هر چه شیخ در هر کشور است بس که این ملت خر است خاک شهر قم گمان داری بشر می پرورد تخم خر میپرورد زانکه هر سو شیخکی بر منبری در عرعر است بس که این ملت خر است ما که می دانیم حال شیخ ها در حجره ها وای بر احوال ما کز تف هم درسها ماتحتشان دائم تر است بس که این ملت خر است شیخ ریقویی که دائم بود دنبال لوات در پی فور و بساط با فلان پاره اش امروز یک شیر نر است بس که این ملت خر است وانکه خیک گنده اش پر بود دائم از عرق چونکه برگشته ورق پیش چشم ملت اکنون بهتر از پیغمبر است بس که این ملت خر است معده هر شیخ چون پ

اسناد شرارت و آدم فروشی محسن مخملباف

" محسن مخملباف " که در سال ۱۳۵۳ به همراه دو نفر دیگر، اقدام به  یورش تروریستی  با چاقو به پاسبان خیابان ایران (مرحوم شامبیاتی) می کنند، در درگیری با وی مجروح و دستگیر می شود. اینک مستندات پرونده ی مخملباف را به نقل از گزارش ساواک و نیز گزارش روزنامه ی اطلاعات در اختیار همگان می گزاریم. همچنین گواهی نزدیکان و قربانیان وی مبنی بر همکاریش با آدمخوار رژیم لاجوردی (فرنشین وقت زندان اوین)، در دستگیری و پرونده سازی برای مخالفان جمهوری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. گزارش ساواک از دستگیری محسن مخملباف سازمان اطلاعات و امنيت كشور س. ا. و. ا. ک خيلی محرمانه گزارش بازجویی مشخصات متهم "محسن" فرزند "حسين"، شهرت مخملباف، شماره ی شناسنامه ۶۱۴۴۸ تهران، متولد ۱۳۳۶ تهران، شغل كارگر بازار (پسته ‌فروشی) مغازه ی لطفعليان، سرای پايدار، محل سكونت: تهران خيابان صفاری، كوچه ی يخچال، نبش كوچه، بالای لبنياتی، منزل اجاره‌ ای، مجرد، ميزان تحصيلات سوم متوسطه، دين اسلام، مذهب شيعه اثنا عشری، تابعيت دولت شاهنشاهي ايران، فاقد سابقه ی اتهامی و كيفری از نظر ضد امنيتی م

رونمایی از کس کش اعظم و وروره جادوی پاسدار قالیباف

چندی است که ویدیو کلیپ هایی از فردی منتشر می شود که دقیقن حرف دل رنج دیدگان و مردم ستم دیده ی ایران را می زند. او نقابی بر چهره زده است تا ماهیت درنده ی گرگش را پنهان سازد. "سید محید حسینی" از توله حرامزادگان الله پرست تازی باقی مانده از یورش الله پرستان عرب نخستین به کشورمان می باشد که هم اکنون با داغ اسلام اهریمنی بر دل و پیشانی دعاگوی خویش، سالیان سال است که مشاور مطبوعاتی و رسانه ای پاسدار "قالیباف" در شهرداری رژیم در تهران می باشد. فردی که سیل ارقام نجومی رد و بدل شده ی شهرداری و بده بستان ها و البته رانت خواری شخصی خودش از این موهبت سفره ی نکبت جمهوری اسلامی را دیده و هم از آن خوان پربرکت خمینی حرامزاده، بسیار نوشیده و چشیده. وی در یکی از ویدیو کلیپ هایی که از وی منتشر شده است، با حساب بر روی ساده لوحی مخاطبان خود در سیستان و بلوچستان، از احساسات انسانی آنها سو استفاده کرده و خود را در حالی هم آوا و همراه آنان و شریک درد و رنج و فقرشان جا می زند که تو گویی وی در همه ی این چهل سال عمر نکبتی که از ولایت فقیه گرفته، نه تنها روحش هم از فقر دهشتناک و فاحش د