رد شدن به محتوای اصلی

دیدار پر سر و صدای نخست وزیر سوئد با دانالد ترامپ در کاخ سپید

استفان لوفن نخست وزیر سوئد جهت دیداری رسمی با دانلد ترامپ رییس جمهور آمریکا در کاخ سپید به واشنگتن سفر کرده است.

دانلد ترامپ: من از نخستین کسانی بودم که در رابطه با مهاجرت به سوئد هشدار دادم.
نخست وزیر سوئد: دولت من وارث آن قوانین مهاجرتی ایی شد که ادامه دادن آن ناممکن بود.


نخست وزیر سوئد در حالی به واشنگتن سفر کرده است که هزینه ی پذیرش پناهنده در کشورش، حدود ۱۳ ملیارد (۱۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰) دلار برآورد شده است، کمر سامانه ی رفاه اجتماعی در زیر فشار این هزینه سنگین در حال شکستن است، بیماران به خاطر نبود یارانه جهت دریافت درمان در صف های طولانی انتظار می کشند، خشونت و هتا کشیدن سیگار در حیاط مدرسه های سوئد، یک منظره ی کاملن عادی است، بخش قابل توجهی از سالمندان کشور در زیر خط فقر زندگی می کنند، آمار جرم و جنایت و تجاوزات جنسی به صورت انفجارآمیزی افزایش یافته و درگیری های مسلحانه در بسیاری از مناطق مسکونی شهرهای بزرگ که اینک هتا با استفاده از نارنجک و سلاح خودکار صورت می گیرد امنیت شهروندان را به صورت جدی به خطر انداخته است.

تقریبن هم زمان با دیدار نخست وزیر سوئد با رییس جمهور آمریکا در کاخ سپید، یک مجتمع مسکونی در شمال استکهلم با تفنگ خودکار به رگبار بسته شد و ساکنان شماری از ساکنان این منطقه، شاهد برخورد گلوله به اتاق های منازل خود بودند و هم زمان دادگاه این کشور، "رحمت عقیلوف" الله پرست تروریست را که بدون اعمال هر گونه ضوابطی، به عنوان "متقاضی پناهندگی" به سوئد راه داده شد و بزرگترین یورش تروریستی تاریخ سوئد را رقم زد نیز، در جریان است.

با این وجود، بیشتر مردم سوئد همچنان دیدی مثبت نسبت به پذیرش پناهنده و مهاجر به کشورشان دارند. انتقادات نیز متوجه پذیرش پناهنده و مهاجر در نفس خود نیست، بلکه انتقادات نسبت به نبود هر گونه مهار و ضوابط درشناسایی افرادی است که به عنوان پناهنده و مهاجر وارد کشور شده اند و هازمان سوئد را به صورت های مختلف دچار مشکلات جدی کرده اند.


در آمریکا، استرالیا و دیگر کشورهای بزرگ مهاجر پذیر، بررسی پیشینه ی فرد مهاجر و پناهنده پیش از اعطای اقامت ممکن است ماه ها و هتا سال ها به درازا بینجامد. این در حالی است که چنین ضوابطی اسولن در سوئد وجود ندارند و یک آدمکش، تروریست، کودک آزار و یا یک هموند گروهک های تروریستی، می تواند به آسانی با سر هم کردن یک "داستان" قابل قبول برای اداره ی مهاجرت، در این کشور به عنوان پناهنده پذیرفته شود. این در حالی است که بسیاری از مهاجرینی که جهت کار وارد سوئد شده و از روز نخست ورود به کشور مشغول کار بوده اند، به خاطر اشتباهات جزیی از سوی کارفرما، از کشور اخراج می شوند.

رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر سوئد و همسرانشان
مشکل دیگر سوئدريال وجود گروه های هرج و مرج طلب و آنارشیست افراطی چپ در کشور است که با هدف ایجاد هرج و مرج و آنارشیسم در جامعه، منتقدان به این سیاست اشتباه مهاجرتی را متهم به "نژاد پرستی" می کنند و با تظاهر به "پشتیبانی از حقوق پناهندگان"، تلاش می کنند تا اعمال هر گونه بررسی و ضابطه ای بر ورود افراد به سوئد را از بین برده و با وارد کردن تعداد هر چه بیشتری افرادی که اسولن سنخیتی با یک پناهنده بر اساس پیمان نامه ی ژنو ندارند، به هدف خود که به هرج و مرج کشیدن جامعه و ایجاد فضای هرج و مرج و "انقلابی" است، نزدیک تر شوند. هدفی که تا ابعاد خطرناکی در دستیابی به آن موفق نیز بوده اند.

گروه های افراطی هرج و مرج طلب و آنارشیست چپ، هتا هزینه ی تهیه ی بلندگو و پلاکارد و ترابری با اتوبوس و مانند آن را برای "تظاهرات پشتیبانی از حقوق پناهجویان" تامین می کنند، در حالی که هدفشان نه کمک به پناهندگان شایسته ی پناهندگی، بلکه نزدیک کردن هر چه بیشتر جامعه به هرج و مرج مورد نظرشان است.



برای این گروه های هرج و مرج طلب و افراطی چپ، هتا مطرح کردن درخواست اخراج یک آدمکش و یا متجاوز جنسی به کودکان نیز، با برچسب "نژاد پرستی" روبرو می شود !!

در حالی که بیشتر مردم سوئد مخالفتی با مهاجر و پذیرش مهاجر ندارند، اما به دلایل آشکار، حاضر به پذیرش آنچه که امروز در کشورشان در جریان است نیستند و تنها راه باقی مانده را اختصاص آرای خود به احزاب تازه بنیادی می بینند که بر خلاف سیاستمداران احزاب سنتی، به خوبی متوجه خطری جدی که سوئد و آینده ی آن را تهدید می کند، شده اند.

مردم سوئد همچنین از تصویر ناخوش آیندی که از کشورشان در صحنه ی جهانی نمایش داده می شود، از ژرفای وجود ناخرسند هستند. افق نگران کننده ی آینده ی سوئد، اینک هتا مرزهای کشور را در نوردیده و در رسانه های جهانی مطرح می شود !!

روزنامه ی نیویرک تایمز در آستانه ی ورود استفان لوفن نخست وزیر سوئد به واشنگتن، در جستاری بسیار مفصل، ضمن اشاره به درگیری های اوباشان الله پرست گروه های مهاجر با استفاده از نارنجک و رگبار در سوئد، تصویری تاریک از آینده ی سوئد ترسیم می کند.

یکی از چندین تصویری از سوئد که در جستار روزنامه ی نیویورک تایمز منتشر شده است.
تشییع جناره های پی در پی قربانیان درگیری های اوباش الله پرست در شهرهای سوئد، به سبک خانواده ی
"کورلئونه" در فیلم های پدر خوانده ی فرانسیس فورد کوپولا
این روزنامه ی معتبر آمریکایی با یک افسر پلیس استکهلم نیز گفتگو کرده است. این افسر پلیس در رابطه با ساکنین نقاط مهاجرنشین حاشیه نشین شهرهای بزرگ سوئد که به جمعیت آن مرتبن افزوده می شود، به روزنامه ی نیویورک تایمز می گوید:

"آنها زمانی که ما را به کمینگاه خود فریب می دهند، سنگ و بتری به طرفمان پرتاب می کنند. اما این تنها هنگامی یک مسئله است که تفنگ و رگبار جای سنگ و بتری را بگیرد.

تصویر دیگری از جستار نیویورک تایمز در رابطه با سوئد.
سلاح های توقیف شده از گروه های الله پرست تروریست مهاجر، از سوی پلیس استکهلم که یک نارنجک 
نیز در آن دیده می شود !!
مشکلات در رابطه با مهاجرت در سوئد در همایش مطبوعاتی نخست وزیر لوفن و دانلد ترامپ در کاخ سپید، در روز سه شنبه نه از دید رییس جمهور آمریکا و نه از دید گروه بزرگی از خبرنگاران رسانه های آمریکا که در محل حاضر بودند، پنهان نماند و نخست وزیر سوئد آماج پرسش هایی در رابطه با پیامدهای سیاست مهار نشده ی مهاجرتی کشورش قرار گرفت.

رییس جمهور آمریکا در این گفتگوی مطبوعاتی، به دنبال پرسش یکی از خبرنگاران خطاب به استفان لوفن نخست وزیر سوئد گفت:

"شما در رابطه با موضوع مهاجرت مشکل دارید، چیزی که برایتان در سوئد مشکل ایجاد کرده. من از نخستین کسانی بودم که آن را به زبان آوردم و مورد انتقاد شدید قرار گرفتم، اما ایرادی ندارد چون سرانجام ثابت شد که حق با من بود. اما مشکلات شما در جای خودش باقی است و من امیدوارم که این مشکل به سرعت حل شوند.


خبرنگار حاضر دیگری در این نشست مطبوعاتی کاخ سپید، ضمن اشاره به جستار نیویورک تایمز و رابطه ای که بین استفاده از تفنگ های خودکار و نارنجک و گروهک های الله پرست تروریست متشکل از مهاجرین وجود دارد، از نخست وزیر سوئد پرسید که دیدگاه او در رابطه با انتقادات رییس جمهور ترامپ چیست ؟

نخست وزیر سوئد ضمن اعتراف به وجود این مشکلات، ادعا کرد که دولت او وارث قوانینی مهاجرتی شده است که به خاطر سخاوتمندی خود قابل ادامه نبوده است:

"تردیدی وجود ندارد که ما در سوئد چالش های داخلی ویژه ی خودمان را داریم. ما وارث نوعی از قوانین مهاجرتی بودیم که قابل ادامه دادن نبود. این باعث شد که در سال ۲۰۱۵، ۱۶۳.۰۰۰ متقاضی پناهندگی وارد سوئد شوند که تقاضای پناهندگی تسلیم کرده اند. توجه کنید که جمعیت کل کشور ما ۱۰ ملیون است که این میزان از پناهجو، برای آن بسیار زیاد است. ۷۰ درصد از این افراد در فاصله ی زمانی سپتامبر تا دسامبر وارد کشور شدند. افزایشی فاجعه بار. اما ما قوانین را عوض کردیم و به این ترتیب شمار متقاضیان پناهندگی در سوئد را به شدت کاهش دادیم. ما همین طور فشار بسیار زیادی به دیگر کشورهای اتحادیه ی اروپا وارد آوردیم تا آنها نیز مسئولیت خود را بپذیرند. این مسئولیتی تنها برای سه یا چار کشور نیست. این مسئولیت باید در درون اتحادیه اروپا بخش بندی شود.

دانلد ترامپ رییس جمهور آمریکا، در عین حال سوئد را یکی از کامیاب ترین کشورها در زمینه ی دست آوردهای اقتصادی خواند و به عنوان یکی از نزدیک ترین متحدان آمریکا در نزدیک به ۲۰۰ سال توصیف کرد.


سوئد و آمریکا، دوستی استوار و دیرینه
سوئد به عنوان یکی از کشورهای با نفوذ اتحادیه ی اروپا، دارای روابطی دیرینه و بسیار نزدیک و دوستانه با ایالات متحده ی آمریکاست. آمریکا و سوئد از طرف های مهم تجاری یکدیگر نیز به شمار می روند. بر اساس واپسین آمار رسمی، هم اکنون حدود ۱۵ هزار آمریکایی در سوئد مشغول کار و زندگی بوده و سالانه ده ها هزار جهانگرد آمریکایی به سوئد سفر می کنند. شمار پروازهای مستقیم میان دو کشور، هر ساله رکورد تازه ای از خود بر جای می گزارد.

آرزوی نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب دمکرات:
"دستیابی مردم آمریکا به رفاه مردم سوئد و اسکاندیناوی. سوئد همواره در رابطه با دستاوردهای خود در موضوع رفاه اجتماعی، در سراسر جهان و از جمله آمریکا مورد ستایش قرار گرفته و "راه حل سوئدی" را راهکار برون رفت از بحران های دهه های اخیر معرفی شده است.

"فرد برنگستن" تحلیلگر اقتصادی روزنامه ی واشنگتن پست، مهم ترین رسانه ی سیاسی پایتخت ایالات متحده، در آستانه ی واپسین سفر حسین اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا به سوئد در سال ۲۰۱۳، جستاری با عنوان "مدل اقتصادی سوئدی", این کشور شمال اروپا را به خاطر "ترکیب جذاب کاپیتالیسم و رفاه اجتماعی"، مورد ستایش قرار داده و  "راه حل سوئدی" را الگویی  برای کشورهای غربی بحران زده برای بیرون آمدن از بحران اقتصادی معرفی نموده بود.

واشنگتن پست ضمن اشاره به این موضوع که سوئد در درازنای هفت سال گزشته، دارای نرخ رشدی بالاتر از آمریکا و همه ی دیگر کشورهای اروپایی بوده است، نوشت:

"سوئد هر ساله دارای مازاد یارانه است، مالیات شرکت ها به مراتب پایین تر از آمریکاست و آنها بیشتر از ما بر روی پروژه های پژوهشی و توسعه، سرمایه گزاری می کنند" و نتیجه گیری نمود که "سفر حسین اوباما به سوئد، فرصتی درخشان برای یادگیری از الگوی اقتصادی قوی سوئدی است".

برنی سندرز مهمترین رقیب هیلاری کلینتون از حزب دمکرات آمریکا، در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور بود. نامزدی که چشمان بیشتر مردم‌ آمریکا را به نوع دیگری از زندگی که با آن بیگانه اند، باز کرد.

فیلم بخشی از نشست مطبوعاتی دانلد ترامپ رییس جمهور آمریکا و استفان لوفن نخست وزیر سوئد
کاخ سپید / واشنگتن سه شنبه ۶ مارچ ۲۰۱۸

بسیاری از شهروندان آمریکایی با گوش دادن به صحبت های برنی سندرز در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، چشمان خود را گشاد کرده و از خود پرسیدند، عجب !! کشورهایی هم در وجود دارند که در آن می توان هفته ها در سال به مرخصی رفت و حقوق هم گرفت !! عجب !! در جهان کشورهایی هم وجود دارند که در آن می توان سرطان خود را به صورت رایگان جراحی کرد و پس از جراحی با حقوق در منزل به استراحت پرداخت ؟!

اینترنت و انقلاب فناوری ارتباطاتی، تنها چشمان شهروندان کشورهایی دیکتاتوری را به سوی نوع زندگی انسان مدارانه در جوامع آزاد و دمکراتیک باز نکرده است، بلکه اینک کشورهای صنعتی پیشرفته ی جهان نیز، خود را با یکدیگر و دست آوردهایشان می سنجند.

مردم آمریکا نیز اینک در سنجش هر چه گسترده تری، اختلاف طبقاتی شدید در کشورشان و واقعیت هایی را به زیر پرسش می برند که چرا باید ۲۰ درصد از خانواده های فقیر آمریکایی تنها به ۵ درصد از کل ثروت این کشور بسنده کنند، در حالی که شمار ملیاردرهای این کشور مرتبن در حال افزایش است و چرا یکی از ثروتمند ترین کشورهای صنعتی جهان می بایست هم زمان آمار گسترده ترین میزان فقر در جامعه را نیز به خود اختصاص دهد. اینها پرسش هایی است که برنی سندرز نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب دمکرات در مبارزه ی انتخاباتیش به آن پرداخته بود.

متن زیر برگردان بخشی از واپسین گفتگوی این سیاست مدار و سناتور با سابقه ی آمریکایی با شبکه تلوزیونی ای بی سی آمریکاست:

مجری: آیا واقعن ممکن است که یک سوسیالیست به عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شود ؟
برنی سندرز: اگر معنی سوسیالیست دمکرات را فهمیده باشیم. به کشورهای اسکاندیناوی یعنی دانمارک، نروژ و سوئد نگاه کنید. کشورهایی بسیار دمکراتیک هستند. میزان شرکت در انتخابات در آنها بیشتر از آمریکاست. در این کشورها استفاده از خدمات درمانی در اختیار همه ی مردم قرار دارد. تحصیلات عالی و دانشگاهی برای همه رایگان است. در این کشورها، مزایای بازنشستگی و مراقبت از کودکان از آمریکا بهتر است. در این کشورها، دولت برای مردم عادی کار می کند، برای بیشینه ی مردم، برای طبقه ی متوسط؛ نه مانند کشور ما که دولت برای ملیاردها کار می کند.

مجری: یورش جمهوری خواهان را هم اینک بر روی صفحه ی نمایشگر می بینم. "او می خواهد آمریکا هر چه بیشتر به مانند اسکاندیناوی شود".

برنی سندرز: کاملن درسته !! ایرادش چیه ؟! تقسیم ثروت و رفاه اجتماعی به صورت دادگرانه تر کجایش ایراد دارد ؟ یک طبقه ی متوسط ثروتمندتر، سقف بالای دست کم حقوق و محیط زیست بهتر، ایرادش کجاست ؟ ما شاید خیلی از کارها را در کشور خودمان درست انجام دهیم، اما خیلی چیزها هست که می توانیم از کشورهای دیگر یاد بگیریم. آمار فقر در میان کودکان آمریکا بیشترین آن در میان کشورهای صنعتی جهان است. هم زمان شمار ملیونرها و ملیاردرها در حال افزایش است. این نمی تواند ادامه پیدا کند. این آن آرمان هایی نیست که آمریکا برای آنها ایستاده باشد.

بخش هایی از گفتگوی برنی سندرز با تلویزیون ای بی سی آمریکا

جستار بسیار مفصل روزنامه ی معتبر نیویورک تایمز در رابطه با پیامدهای مهاجرت بی ضابطه به سوئد، که بازتابی گسترده در سوئد و آمریکا داشته و هتا در نشست مطبوعاتی رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر سوئد در کاخ سپید به آن استناد شده است، از راه این پیوند در دسترس است.

منبع: استکهلمیان

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بس که این ملت خر است

مملکت در دست مشتی خائن غارتگر است بس که این ملت خر است حال روشنفکر بیچاره ز بد هم بد تر است بس که این ملت خر است مغزها له شد به زیر سم ملایان قم وای در عصر اتم صحبت عمامه و تسبیح و ریش و منبر است بس که این ملت خر است هر که حرفی زد ز آزادی دهانش دوختند جان ما را سوختند حرف حق این روز ها گویی گناه منکر است بس که این ملت خر است مملکت افسوس برگشته به صد ها سال پیش حرف عمامه است و ریش گوز من بر ریش هر چه شیخ در هر کشور است بس که این ملت خر است خاک شهر قم گمان داری بشر می پرورد تخم خر میپرورد زانکه هر سو شیخکی بر منبری در عرعر است بس که این ملت خر است ما که می دانیم حال شیخ ها در حجره ها وای بر احوال ما کز تف هم درسها ماتحتشان دائم تر است بس که این ملت خر است شیخ ریقویی که دائم بود دنبال لوات در پی فور و بساط با فلان پاره اش امروز یک شیر نر است بس که این ملت خر است وانکه خیک گنده اش پر بود دائم از عرق چونکه برگشته ورق پیش چشم ملت اکنون بهتر از پیغمبر است بس که این ملت خر است معده هر شیخ چون پ

اسناد شرارت و آدم فروشی محسن مخملباف

" محسن مخملباف " که در سال ۱۳۵۳ به همراه دو نفر دیگر، اقدام به  یورش تروریستی  با چاقو به پاسبان خیابان ایران (مرحوم شامبیاتی) می کنند، در درگیری با وی مجروح و دستگیر می شود. اینک مستندات پرونده ی مخملباف را به نقل از گزارش ساواک و نیز گزارش روزنامه ی اطلاعات در اختیار همگان می گزاریم. همچنین گواهی نزدیکان و قربانیان وی مبنی بر همکاریش با آدمخوار رژیم لاجوردی (فرنشین وقت زندان اوین)، در دستگیری و پرونده سازی برای مخالفان جمهوری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. گزارش ساواک از دستگیری محسن مخملباف سازمان اطلاعات و امنيت كشور س. ا. و. ا. ک خيلی محرمانه گزارش بازجویی مشخصات متهم "محسن" فرزند "حسين"، شهرت مخملباف، شماره ی شناسنامه ۶۱۴۴۸ تهران، متولد ۱۳۳۶ تهران، شغل كارگر بازار (پسته ‌فروشی) مغازه ی لطفعليان، سرای پايدار، محل سكونت: تهران خيابان صفاری، كوچه ی يخچال، نبش كوچه، بالای لبنياتی، منزل اجاره‌ ای، مجرد، ميزان تحصيلات سوم متوسطه، دين اسلام، مذهب شيعه اثنا عشری، تابعيت دولت شاهنشاهي ايران، فاقد سابقه ی اتهامی و كيفری از نظر ضد امنيتی م

رونمایی از کس کش اعظم و وروره جادوی پاسدار قالیباف

چندی است که ویدیو کلیپ هایی از فردی منتشر می شود که دقیقن حرف دل رنج دیدگان و مردم ستم دیده ی ایران را می زند. او نقابی بر چهره زده است تا ماهیت درنده ی گرگش را پنهان سازد. "سید محید حسینی" از توله حرامزادگان الله پرست تازی باقی مانده از یورش الله پرستان عرب نخستین به کشورمان می باشد که هم اکنون با داغ اسلام اهریمنی بر دل و پیشانی دعاگوی خویش، سالیان سال است که مشاور مطبوعاتی و رسانه ای پاسدار "قالیباف" در شهرداری رژیم در تهران می باشد. فردی که سیل ارقام نجومی رد و بدل شده ی شهرداری و بده بستان ها و البته رانت خواری شخصی خودش از این موهبت سفره ی نکبت جمهوری اسلامی را دیده و هم از آن خوان پربرکت خمینی حرامزاده، بسیار نوشیده و چشیده. وی در یکی از ویدیو کلیپ هایی که از وی منتشر شده است، با حساب بر روی ساده لوحی مخاطبان خود در سیستان و بلوچستان، از احساسات انسانی آنها سو استفاده کرده و خود را در حالی هم آوا و همراه آنان و شریک درد و رنج و فقرشان جا می زند که تو گویی وی در همه ی این چهل سال عمر نکبتی که از ولایت فقیه گرفته، نه تنها روحش هم از فقر دهشتناک و فاحش د