رد شدن به محتوای اصلی

بازایستاندن فعالیت بانک خانواده ی "صدر هاشمی‌‌ نژاد" در مالت به اتهام پول شویی برای رژیم

پس از بازداشت "علی صدر هاشمی‌ نژاد" در آمریکا به اتهام انتقال غیر قانونی ۱۱۵ ملیون دلار پول به ایران، جمهوری مالت فعالیت بانک پیلاتوس را بازایستاند. علی هاشمی‌ نژاد از مزدوران اقتصادی رژیم در برون مرز، مدیریت این بانک را بر عهده دارد.


"دافنه کاروانا گالیزیا" روزنامه‌ نگار مالتی، گزارش‌ هایی از فعالیت‌ های غیر قانونی بانک پیلاتوس را منتشر کرد و ترور شد. اکنون مدیر ایرانی این بانک به اتهام معاملات غیر قانونی، در آمریکا بازداشت شده است. دادستان نیویورک ۲۱ مارچ / ۱ فروردین، با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد که علی صدر هاشمی‌ نژاد مدیر ۳۸ ساله ی بانک پیلاتوس در مالت، با ایجاد شرکت‌ های صوری و حساب‌ های بانکی گوناگون با نام‌ های مختلف، تلاش کرده مشارکت رژیم در پروژه ی ساخت خانه‌ های مسکونی در ونزوئلا را پنهان و رد آن را گم کند و به این ترتیب تحریم‌ های ایالات متحده ی آمریکا علیه جمهوری اسلامی را دور بزند و از راه بانک‌ هایی در سوییس و ترکیه، مبلغ ۱۱۵ ملیون دلار را به ایران واریز کند. این معامله از راه شرکت بین‌ المللی "مسکن ایران" و بانک "اقتصاد نوین" که در تملک خانواده ی علی صدر هاشمی‌ نژاد است، انجام شده است. از محمد صدر هاشمی‌ نژاد، سهامدار اصلی بانک اقتصاد نوین، به عنوان "امپراتور بازار پول ایران" یاد می‌ کنند. او یکی از بزرگ‌ ترین پیمانکاران راه‌ سازی و سدسازی در ایران است.

با بازداشت علی صدر هاشمی‌ نژاد مدیر بانک پیلاتوس، انتقادها از دولت مالت هم بالا گرفته است. پیش از این دافنه کاروانا گالیزیا رونامه‌ نگار مالتی که اکتبر/ مهر سال گزشته ترور شد، در چندین مقاله ی خود، بانک پیلاتوس را به فعالیت‌ های غیر شفاف سیاسی و پول شویی برای رژیم متهم کرده بود. برخی از نمایندگان پارلمان مالت، پنج شنبه ۲۲ مارچ خواهان ابطال مجوز فعالیت بانک پیلاتوس شدند.




به گزارش خبرگزاری رویترز، روز پنج شنبه گروهی از فعالان مدنی در برابر بانک پیلاتوس در نزدیکی والتا پایتخت مالت تجمع کردند. آنها "جوزف موسکات" نخست‌ وزیر مالت را به مشارکت در پول شویی و معاملات غیر شفاف با خانواده ی صدر هاشمی‌ نژاد متهم کردند.

پلیس مالت اعلام کرده است که تا اطلاع دومیه، همه ی معاملات بانکی پیلاتوس بازایستانده شده است.

وزارت دارایی مالت هم با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرده که بانک پیلاتوس به مدیریت علی صدر هاشمی‌ نژاد، از هر گونه فعالیت بانکی منع شده است. هنوز مشخص نیست که منع فعالیت‌ های این بانک تا چه زمانی ادامه پیدا می‌ کند. مسئولان بانک پیلاتوس در این‌ باره سکوت کرده‌ اند.

نخستین بار "ماریا افیمووا" یک حسابدار با تبعیت روسیه که در بانک پبلاتوس کار می‌ کرد، از فعالیت‌ های غیر قانونی این بانک با مدیریت علی صدر هاشمی‌ نژاد پرده برداشت. دافنه کاروانا گالیزیا، بر اساس اظهارات افیمووا گزارش‌ های افشاگرانه‌ ای درباره ی مشارکت نخست‌ وزیر مالت و همسر او در این معاملات غیر قانونی منتشر کرد که به ترور او انجامید. ماریا افیمووا هم بازداشت شد.




همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بس که این ملت خر است

مملکت در دست مشتی خائن غارتگر است بس که این ملت خر است حال روشنفکر بیچاره ز بد هم بد تر است بس که این ملت خر است مغزها له شد به زیر سم ملایان قم وای در عصر اتم صحبت عمامه و تسبیح و ریش و منبر است بس که این ملت خر است هر که حرفی زد ز آزادی دهانش دوختند جان ما را سوختند حرف حق این روز ها گویی گناه منکر است بس که این ملت خر است مملکت افسوس برگشته به صد ها سال پیش حرف عمامه است و ریش گوز من بر ریش هر چه شیخ در هر کشور است بس که این ملت خر است خاک شهر قم گمان داری بشر می پرورد تخم خر میپرورد زانکه هر سو شیخکی بر منبری در عرعر است بس که این ملت خر است ما که می دانیم حال شیخ ها در حجره ها وای بر احوال ما کز تف هم درسها ماتحتشان دائم تر است بس که این ملت خر است شیخ ریقویی که دائم بود دنبال لوات در پی فور و بساط با فلان پاره اش امروز یک شیر نر است بس که این ملت خر است وانکه خیک گنده اش پر بود دائم از عرق چونکه برگشته ورق پیش چشم ملت اکنون بهتر از پیغمبر است بس که این ملت خر است معده هر شیخ چون پ

اسناد شرارت و آدم فروشی محسن مخملباف

" محسن مخملباف " که در سال ۱۳۵۳ به همراه دو نفر دیگر، اقدام به  یورش تروریستی  با چاقو به پاسبان خیابان ایران (مرحوم شامبیاتی) می کنند، در درگیری با وی مجروح و دستگیر می شود. اینک مستندات پرونده ی مخملباف را به نقل از گزارش ساواک و نیز گزارش روزنامه ی اطلاعات در اختیار همگان می گزاریم. همچنین گواهی نزدیکان و قربانیان وی مبنی بر همکاریش با آدمخوار رژیم لاجوردی (فرنشین وقت زندان اوین)، در دستگیری و پرونده سازی برای مخالفان جمهوری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. گزارش ساواک از دستگیری محسن مخملباف سازمان اطلاعات و امنيت كشور س. ا. و. ا. ک خيلی محرمانه گزارش بازجویی مشخصات متهم "محسن" فرزند "حسين"، شهرت مخملباف، شماره ی شناسنامه ۶۱۴۴۸ تهران، متولد ۱۳۳۶ تهران، شغل كارگر بازار (پسته ‌فروشی) مغازه ی لطفعليان، سرای پايدار، محل سكونت: تهران خيابان صفاری، كوچه ی يخچال، نبش كوچه، بالای لبنياتی، منزل اجاره‌ ای، مجرد، ميزان تحصيلات سوم متوسطه، دين اسلام، مذهب شيعه اثنا عشری، تابعيت دولت شاهنشاهي ايران، فاقد سابقه ی اتهامی و كيفری از نظر ضد امنيتی م

رونمایی از کس کش اعظم و وروره جادوی پاسدار قالیباف

چندی است که ویدیو کلیپ هایی از فردی منتشر می شود که دقیقن حرف دل رنج دیدگان و مردم ستم دیده ی ایران را می زند. او نقابی بر چهره زده است تا ماهیت درنده ی گرگش را پنهان سازد. "سید محید حسینی" از توله حرامزادگان الله پرست تازی باقی مانده از یورش الله پرستان عرب نخستین به کشورمان می باشد که هم اکنون با داغ اسلام اهریمنی بر دل و پیشانی دعاگوی خویش، سالیان سال است که مشاور مطبوعاتی و رسانه ای پاسدار "قالیباف" در شهرداری رژیم در تهران می باشد. فردی که سیل ارقام نجومی رد و بدل شده ی شهرداری و بده بستان ها و البته رانت خواری شخصی خودش از این موهبت سفره ی نکبت جمهوری اسلامی را دیده و هم از آن خوان پربرکت خمینی حرامزاده، بسیار نوشیده و چشیده. وی در یکی از ویدیو کلیپ هایی که از وی منتشر شده است، با حساب بر روی ساده لوحی مخاطبان خود در سیستان و بلوچستان، از احساسات انسانی آنها سو استفاده کرده و خود را در حالی هم آوا و همراه آنان و شریک درد و رنج و فقرشان جا می زند که تو گویی وی در همه ی این چهل سال عمر نکبتی که از ولایت فقیه گرفته، نه تنها روحش هم از فقر دهشتناک و فاحش د