قرآن تنها منبع دریافت به اصطلاح حقایق در مورد اسلام نیست، بنا بر این، نمی توان گفت چون فلان چیز در قرآن وجود ندارد، پس از بن و ریشه در اسلام وجود ندارد. سنت در کنار قرآن، از ابزارهای کسب به اصطلاح حقایق اسلامی به شمار می رود. بن ابر این، این استدلال که "سنگسار در قرآن وجود ندارد، پس در اسلام وجود ندارد"، با توجه به آنچه در نوشتاری که مقدم بر این نوشتار است، استدلالی غیر منطقی و غیر معتبر و سفسطه آمیز است. این نوشتار به شکل پرسش و پاسخ گردآوری شده است و نگارنده پرسش هایی را مطرح می کند و سپس به آنها پاسخی کوتاه و رک می دهد. شاید بتوان به این روش به مباحثی چند پیرامون سنگسار پرداخت و بر دانستنی های بسیار که پیرامون این مسئله وجود دارند، چنگی زد.
آیا در مورد سنگسار، در قرآن حرفی زده شده است؟
در تازی نامه، واژه ی سنگسار (رجم) با مفهوم سنگسار کردن انسان ها دیده نمی شود و به شکل مستقیم به سنگسار اشاره ای در قرآن نشده است، اما بر خلاف آنچه الله پرستان امروزه مبنی بر تحریف شدن تورات و انجیل می گویند، قرآن خود را در واقع تصدیق کننده ی کتاب های به اصطلاح مقدس پیشین و ادامه ی راه آنها می داند و همچنین به وضوح می گوید که حکم الله همان حکم یهوه در تورات است و در ادامه، قصاص را از احکام تورات خوانده و پس از تصدیق آن، می گوید هر کس به آنچه الله در تورات در مورد قصاص انزال کرده است رفتار نکند، از ستمکاران است !!
آیا در مورد سنگسار، در قرآن حرفی زده شده است؟
در تازی نامه، واژه ی سنگسار (رجم) با مفهوم سنگسار کردن انسان ها دیده نمی شود و به شکل مستقیم به سنگسار اشاره ای در قرآن نشده است، اما بر خلاف آنچه الله پرستان امروزه مبنی بر تحریف شدن تورات و انجیل می گویند، قرآن خود را در واقع تصدیق کننده ی کتاب های به اصطلاح مقدس پیشین و ادامه ی راه آنها می داند و همچنین به وضوح می گوید که حکم الله همان حکم یهوه در تورات است و در ادامه، قصاص را از احکام تورات خوانده و پس از تصدیق آن، می گوید هر کس به آنچه الله در تورات در مورد قصاص انزال کرده است رفتار نکند، از ستمکاران است !!
بنا بر این، می توان گفت قرآن نیز چون احکام تورات را احکام الله خوانده است، مهر تایید بر سنگسار که حکمی توراتی است، همانند قصاص زده است و این منطقی است اگر الله پرستی در کنار قصاص از این آیه استفاده کرده و استدلال کند که در تورات سنگسار آمده است، پس باید بدان نیز رفتار کند و این حکم الهی را نیز پیاده کند، زیرا در تورات به وضوح به سنگسار اشاره شده است. و این استدلال کاملن منطقی و معتبر است که از این مبحث نتیجه گرفت که قرآن به گونه ای غیر مستقیم و به واسطه ی تورات، سنگسار را تایید و ابقا می کند. سنگسار در تورات آمده است.
"آل عمران آیات ۴۳ تا ۴۵":
چگونه تو را داور قرار می دهند، در حالی که تورات که حاوی حکم الله است، نزد آنهاست ؟ سپس از حکم تو رويگردان می شوند و اينان ايمان نياورده اند، ما تورات را که در آن هدايت و روشنايی است، نازل کرديم پيامبرانی که تسليم فرمان بودند. بنا بر آن، برای يهود حکم کردند و نيز الله شناسان و دانشمندان که به حفظ کتاب الله مامور بودند و بر آن گواهی دادند، پس ازمردم مترسيد، از من بترسيد و آيات مرا به بهای اندک مفروشيد و هر که بر وفق آياتی که الله نازل کرده است حکم نکند، کافر است و در تورات بر آنان مقرر داشتيم که نفس در برابر نفس و چشم در برابرچشم و بينی در برابر بينی و گوش در برابر گوش و دندان در برابر دندان و هر زخمی را قصاصی است و هر که از قصاص درگزرد، گناهش را کفاره ای خواهد بود و هر که به آنچه خدا نازل کرده است حکم نکند، از ستمکاران است.
"تورات، کتاب لاویان ۲۰، از ۱۰ تا ۱۴":
اگر فردی با همسر شخص دیگر زنا کند، مرد و زن هر دو باید کشته شوند. اگر مردی با زن پدر خود همبستر شود، به پدر خود بی احترامی کرده است. پس آن مرد و زن باید کشته شوند و خونشان به گردن خودشان می باشد. اگر مردی با عروس خود همبستر شود، باید هر دو کشته شوند، زیرا زنا کرده اند و خونشان به گردن خودشان می باشد. اگر دو مرد با هم نزدیکی کنند، باید کشته شوند و خونشان به گردن خودشان می باشد. اگر مردی با زنی و با مادر آن نزدیکی کند، گناه بزرگی کرده است و هر سه باید زنده زنده سوزانده شوند تا این لکه ی ننگ از دامن شما پاک شود.
"تورات تثنیه ۲۲، از ۲۲ تا ۲۷":
اگر مردی در حال ارتکاب زنا با زن شوهرداری دیده شود، هم آن مرد و هم آن زن باید کشته شوند. به این ترتیب، شرارت از اسراییل پاک خواهد شد. اگر دختری که نامزد شده است، در داخل دیوارهای شهر به دست مردی اغوا گردد، باید هم دختر و هم مرد را از دروازه ی شهر بیرون برده، سنگسار کنند تا بمیرند. دختر را به خاطر اینکه فریاد نزده و کمک نخواسته است و مرد را به جهت اینکه نامزد مرد دیگری را بی حرمت کرده است. چنین شرارتی باید از میان پاک شود، اما اگر چنین کرداری خارج از شهر رخ بدهد، تنها مرد باید کشته شود، چون دختر گناهی که مستحق مرگ باشد مرتکب نشده است. این به مانند آنست که کسی بر شخصی حمله ور شده، او را بکشد، زیرا دختر فریاد زده و چون در خارج از شهر بوده کسی به کمکش نرفته است تا اورا نجات دهد.
چگونه تو را داور قرار می دهند، در حالی که تورات که حاوی حکم الله است، نزد آنهاست ؟ سپس از حکم تو رويگردان می شوند و اينان ايمان نياورده اند، ما تورات را که در آن هدايت و روشنايی است، نازل کرديم پيامبرانی که تسليم فرمان بودند. بنا بر آن، برای يهود حکم کردند و نيز الله شناسان و دانشمندان که به حفظ کتاب الله مامور بودند و بر آن گواهی دادند، پس ازمردم مترسيد، از من بترسيد و آيات مرا به بهای اندک مفروشيد و هر که بر وفق آياتی که الله نازل کرده است حکم نکند، کافر است و در تورات بر آنان مقرر داشتيم که نفس در برابر نفس و چشم در برابرچشم و بينی در برابر بينی و گوش در برابر گوش و دندان در برابر دندان و هر زخمی را قصاصی است و هر که از قصاص درگزرد، گناهش را کفاره ای خواهد بود و هر که به آنچه خدا نازل کرده است حکم نکند، از ستمکاران است.
"تورات، کتاب لاویان ۲۰، از ۱۰ تا ۱۴":
اگر فردی با همسر شخص دیگر زنا کند، مرد و زن هر دو باید کشته شوند. اگر مردی با زن پدر خود همبستر شود، به پدر خود بی احترامی کرده است. پس آن مرد و زن باید کشته شوند و خونشان به گردن خودشان می باشد. اگر مردی با عروس خود همبستر شود، باید هر دو کشته شوند، زیرا زنا کرده اند و خونشان به گردن خودشان می باشد. اگر دو مرد با هم نزدیکی کنند، باید کشته شوند و خونشان به گردن خودشان می باشد. اگر مردی با زنی و با مادر آن نزدیکی کند، گناه بزرگی کرده است و هر سه باید زنده زنده سوزانده شوند تا این لکه ی ننگ از دامن شما پاک شود.
"تورات تثنیه ۲۲، از ۲۲ تا ۲۷":
اگر مردی در حال ارتکاب زنا با زن شوهرداری دیده شود، هم آن مرد و هم آن زن باید کشته شوند. به این ترتیب، شرارت از اسراییل پاک خواهد شد. اگر دختری که نامزد شده است، در داخل دیوارهای شهر به دست مردی اغوا گردد، باید هم دختر و هم مرد را از دروازه ی شهر بیرون برده، سنگسار کنند تا بمیرند. دختر را به خاطر اینکه فریاد نزده و کمک نخواسته است و مرد را به جهت اینکه نامزد مرد دیگری را بی حرمت کرده است. چنین شرارتی باید از میان پاک شود، اما اگر چنین کرداری خارج از شهر رخ بدهد، تنها مرد باید کشته شود، چون دختر گناهی که مستحق مرگ باشد مرتکب نشده است. این به مانند آنست که کسی بر شخصی حمله ور شده، او را بکشد، زیرا دختر فریاد زده و چون در خارج از شهر بوده کسی به کمکش نرفته است تا اورا نجات دهد.
نظرات