رد شدن به محتوای اصلی

جمهوری اسلامی یک قرارداد نظامی با سوریه امضا کرد تا از اخراج سپاه قدس به درخواست اسراییل و آمریکا جلوگیری شود

جمهوری اسلامی و سوریه، یک پیمان همکاری های دفاعی و فنی امضا کردند که هنوز جزییات آن افشا نشده است. آگاهان سیاسی آن را تلاشی از جانب رژیم اسلامی برای تقویت حضور خود در سوریه می دانند.


گرچه سرتیپ "امیر حاتمی" وزیر دفاع رژیم، پیش از سفر به دمشق گفته بود که هدف او از این سفر، شرکت در بازسازی آینده ی سوریه است، اما هدف واقعی، خنثا کردن تلاش اسراییل و ایالات متحده برای پایان بخشیدن به حضور نظامی ولایت فقیه در سوریه بوده است. دولت روسیه با امضای یک پیمان نظامی با سوریه، که دو سال پیش انجام شد، جای پای خود را در آن کشور مستحکم کرد. جمهوری اسلامی نیز، طی سال های اخیر چند پیمان همکاری نظامی با سوریه امظا کرده بود که هیچ یک از آنها به رژیم اجازه ی ایجاد پایگاه نظامی همیشگی در سوریه را نمی داد، اما هنوز مشخص نشده است آیا در پیمان تازه، به رژیم این امکان داده می شود تا برای یک مدت دراز در سوریه بماند یا نه.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی، در سفر دو روزه ی خود به دمشق که دوشنبه پایان گرفت، دیدارهایی با "بشار اسد" رییس جمهور و همچنین با وزیر دفاع سوریه و بلندپایگان دیگر به عمل آورد.


آن چه که پیش از امضای توافق همکاری نظامی بین دو طرف مورد بررسی قرار گرفت، ابعاد سرکوب مخالفان رژیم بشار اسد از سوی ارتش سوریه و همچنین بررسی میزان کمک های نظامی بود که جمهوری اسلامی قادر است برای رسیدن به این هدف در اختیار سوریه قرار دهد.

سرتیپ امیر حاتمی پس از دیدار با رییس جمهور سوریه، به خبرنگاران گفت که رژیم اسلامی قصد دارد در سوریه بماند و اگر کسی قرار است برود، آن دولت آمریکاست.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی روز یک شنبه، در فرودگاه به خبرنگاران گفته بود که در دمشق، درباره ی بازسازی سوریه با مقامات دولتی گفتگو می کند، اما هدف اصلی آن، بحث درباره ی سرنوشت افراد سپاه قدس در سوریه، پس از پایان جنگ داخلی در آن کشور می باشد.

به گفته ی آگاهان، آنچه که به شدت موجب نگرانی جمهوری اسلامی گردیده، همخوانی روسیه با اسراییل و ایالات متحده در مورد خروج نیروهای سپاه از سوریه، در پایان جنگ هشت ساله ی داخلی در آن کشور است.


اما سرتیپ امیر حاتمی پس از دیدار با بشار اسد و گفتگوهای مفصل با وزیر دفاع سوریه، به خبرنگاران گفت:

"ما از همان آغاز جنگ، در کنار مردم و دولت سوریه بوده ایم و با تروریسم در آن کشور مبارزه کرده ایم و این را ادامه خواهیم داد".

رژیم ولایت فقیه که طی بیش از شش سال دخالت مستقیم نظامی در جنگ سوریه، امیدوار بوده بتواند برای همیشه در آن کشور مستقر گردد و سوریه را به پایگاه دوم دست اندازی مستقیم علیه اسراییل مبدل سازد، استدلال می کند که به فراخوان دولت قانونی دمشق به سوریه رفته و تنها به خواست بشار اسد حاضر خواهد بود آن کشور را ترک گوید؛ اما "پوتین" نیز به رییس جمهور ترامپ گفته است که منافع روسیه و ایران در سوریه یکسان نیست و مشاور امنیت ملی کاخ کرملین، با همتای آمریکایی خود پیرامون خروج نیروهای ایرانی از سوریه گفتگو کرده است.

سرتیپ امیر حاتمی پس از گفتگو با رهبران سوریه، به خبرنگاران گفت که جمهوری اسلامی، تجهیزات بیشتری در اختیار ارتش سوریه قرار خواهد داد.

چند ماه پیش منابع اطلاعاتی اسراییل گفتند که رژیم قصد دارد یک کارخانه ی تولید موشک جنگی در سوریه بر پا کند. نیروی هوایی اسراییل نیز تاسیساتی را در خاک سوریه بمباران کرد که گفته می شود مقدمات برپایی چنین کارخانه ای بوده است.

با آنکه در کنار سپاه قدس، ارتش روسیه نیز در سوریه حضور گسترده ای دارد و همچنین ارتش ترکیه دست خود را آزاد می بیند که در بخش های شمالی سوریه به هر گونه عملیات نظامی دست بزند، وزیر دفاع جمهوری اسلامی علیه حضور مستشاران نظامی آمریکایی در سوریه سخن گفت و خواهان خروج آنان گردید. امیر حاتمی خواهان آن شد که رسیدگی به امور داخلی سوریه، تنها به خود دولت سوریه واگزار شود و این در حالی است که رژیم دخالت گسترده ای در داخل سوریه دارد و هتا یک ارتش شصت و دو هزار نفری از اهالی سوریه را برای اجرای هدف های خود بسیج کرده و به آنها حقوق ماهیانه می پردازد.


وزیر دفاع جمهوری اسلامی در سخنان خود در دمشق، سخنان تهدید آمیزی نیز علیه اسراییل بیان کرد و گفت که باید به مبارزه علیه اشغال سرزمین ها از سوی اسراییل ادامه داد و گفت که این وظیفه ای است که "مقاومت" آن را به عهده گرفته است. جمهوری اسلامی، واژه ی "مقاومت" را در توصیف سازمان های تروریستی همچون "حزب الله لبنان" و "حماس" به کار می برد.

سرتیپ امیر حاتمی همچنین، به عملیات هوایی اسراییل علیه قرارگاه های سپاه قدس در خاک سوریه اشاره کرد و گفت که این عملیات نشانه ی تروس و هراس اسراییل است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی گفت که همکاری های دراز مدت بین سوریه و حکومت اسلامی، تامین کننده ی منافع دو کشور است و باید ادامه یابد و جمهوری اسلامی به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد که در روابط بین سوریه و ایران دخالت کند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بس که این ملت خر است

مملکت در دست مشتی خائن غارتگر است بس که این ملت خر است حال روشنفکر بیچاره ز بد هم بد تر است بس که این ملت خر است مغزها له شد به زیر سم ملایان قم وای در عصر اتم صحبت عمامه و تسبیح و ریش و منبر است بس که این ملت خر است هر که حرفی زد ز آزادی دهانش دوختند جان ما را سوختند حرف حق این روز ها گویی گناه منکر است بس که این ملت خر است مملکت افسوس برگشته به صد ها سال پیش حرف عمامه است و ریش گوز من بر ریش هر چه شیخ در هر کشور است بس که این ملت خر است خاک شهر قم گمان داری بشر می پرورد تخم خر میپرورد زانکه هر سو شیخکی بر منبری در عرعر است بس که این ملت خر است ما که می دانیم حال شیخ ها در حجره ها وای بر احوال ما کز تف هم درسها ماتحتشان دائم تر است بس که این ملت خر است شیخ ریقویی که دائم بود دنبال لوات در پی فور و بساط با فلان پاره اش امروز یک شیر نر است بس که این ملت خر است وانکه خیک گنده اش پر بود دائم از عرق چونکه برگشته ورق پیش چشم ملت اکنون بهتر از پیغمبر است بس که این ملت خر است معده هر شیخ چون پ

اسناد شرارت و آدم فروشی محسن مخملباف

" محسن مخملباف " که در سال ۱۳۵۳ به همراه دو نفر دیگر، اقدام به  یورش تروریستی  با چاقو به پاسبان خیابان ایران (مرحوم شامبیاتی) می کنند، در درگیری با وی مجروح و دستگیر می شود. اینک مستندات پرونده ی مخملباف را به نقل از گزارش ساواک و نیز گزارش روزنامه ی اطلاعات در اختیار همگان می گزاریم. همچنین گواهی نزدیکان و قربانیان وی مبنی بر همکاریش با آدمخوار رژیم لاجوردی (فرنشین وقت زندان اوین)، در دستگیری و پرونده سازی برای مخالفان جمهوری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. گزارش ساواک از دستگیری محسن مخملباف سازمان اطلاعات و امنيت كشور س. ا. و. ا. ک خيلی محرمانه گزارش بازجویی مشخصات متهم "محسن" فرزند "حسين"، شهرت مخملباف، شماره ی شناسنامه ۶۱۴۴۸ تهران، متولد ۱۳۳۶ تهران، شغل كارگر بازار (پسته ‌فروشی) مغازه ی لطفعليان، سرای پايدار، محل سكونت: تهران خيابان صفاری، كوچه ی يخچال، نبش كوچه، بالای لبنياتی، منزل اجاره‌ ای، مجرد، ميزان تحصيلات سوم متوسطه، دين اسلام، مذهب شيعه اثنا عشری، تابعيت دولت شاهنشاهي ايران، فاقد سابقه ی اتهامی و كيفری از نظر ضد امنيتی م

رونمایی از کس کش اعظم و وروره جادوی پاسدار قالیباف

چندی است که ویدیو کلیپ هایی از فردی منتشر می شود که دقیقن حرف دل رنج دیدگان و مردم ستم دیده ی ایران را می زند. او نقابی بر چهره زده است تا ماهیت درنده ی گرگش را پنهان سازد. "سید محید حسینی" از توله حرامزادگان الله پرست تازی باقی مانده از یورش الله پرستان عرب نخستین به کشورمان می باشد که هم اکنون با داغ اسلام اهریمنی بر دل و پیشانی دعاگوی خویش، سالیان سال است که مشاور مطبوعاتی و رسانه ای پاسدار "قالیباف" در شهرداری رژیم در تهران می باشد. فردی که سیل ارقام نجومی رد و بدل شده ی شهرداری و بده بستان ها و البته رانت خواری شخصی خودش از این موهبت سفره ی نکبت جمهوری اسلامی را دیده و هم از آن خوان پربرکت خمینی حرامزاده، بسیار نوشیده و چشیده. وی در یکی از ویدیو کلیپ هایی که از وی منتشر شده است، با حساب بر روی ساده لوحی مخاطبان خود در سیستان و بلوچستان، از احساسات انسانی آنها سو استفاده کرده و خود را در حالی هم آوا و همراه آنان و شریک درد و رنج و فقرشان جا می زند که تو گویی وی در همه ی این چهل سال عمر نکبتی که از ولایت فقیه گرفته، نه تنها روحش هم از فقر دهشتناک و فاحش د