رد شدن به محتوای اصلی

بازداشت دست کم ۱۷۰۰ تن در جریان اعتراض‌ها در ۹ استان کشور

بر اساس گزارش‌ ها، در تجمع‌ های ۹ روز گزشته در استان‌ های تهران، مرکزی، کرمان، گلستان، آذربایجان غربی، گیلان، البرز، اردبیل و خراسان رضوی، دست کم ۱۷۰۰ تن از هم میهنان از سوی مزدوران جمهوری اسلامی بازداشت شده‌ اند. در همین حال، مقام‌ های قضایی رژیم در دیگر استان‌ های کشور نیز، بدون اشاره به شمار بازداشت شدگان، از دستگیری شمار فراوانی از تجمع‌ کنندگان خبر داده‌ اند.


در حالی که بر اساس گزارش‌ ها در حدود ۱۰۰ شهر ایران در روزهای گزشته تجمع‌ های اعتراضی به رژیم برگزار شده است، تنها چند سرکرده ی رژیم در چند استان، شمار بازداشت‌ شدگان در این استان‌ ها را اعلام کرده‌ اند. شماری از کانال‌ های تلگرامی و تارنمای کمپین جهانی حقوق بشر خبر داده‌ اند که نیروهای سرکوبگر امنیتی در روزهای گزشته بیش از چهل تن از دانشجویان و فعالان صنفی دانشجویی را در سراسر کشور بازداشت کرده‌ اند !!

قاسم عبداللهی فرنشین کل دادگستری رژیم در استان کرمان، روز پنج‌ شنبه ۱۴ دی ماه، اعلام کرد که در روزهای هشتم و نهم دی ماه در این استان، ۳۹۶ ایرانی بازداشت شده اند. به گفته ی عبداللهی، در این استان ۲۹۴ تن با صدور قرار به زندان معرفی شدند.

علی اصغر تهماسبی معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی رژیم در استانداری گلستان نیز، اعلام کرد که ۱۵۰ تن از به گفته ی او "عوامل" تجمع‌ ها در این استان بازداشت شده‌ اند. خبرگزاری حکومتی دانشجو وابسته به سازمان تروریستی بسیج دانشجویی نیز، روز ۱۳ دی از بازداشت ۱۲۰ تن از تجمع‌ کنندگان در رشت خبر داده است.

علیرضا رادفر، معاون سیاسی رژیم در استانداری آذربایجان غربی نیز، از بازداشت ۳۰ در این استان در تجمع‌ های روزهای گزشته خبر داده است. محمد قیومی دادستان عمومی و انقلاب رژیم در شهرستان نظرآباد در استان البرز هم، از دستگیری شش تن از به گفته ی او "عوامل محرک" تجمع در این شهرستان خبر داد. رحمت‌ الله فرامرزی فرماندار رژیم در ممسنی در استان پارس نیز، از بازداشت ۹ تن در تجمعات این شهر خبر داده است.

همچنین به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، علی‌ اصغر ناصربخت معاون رژیم در فرمانداری تهران اعلام کرد که در تجمع‌ های گزشته در تهران، ۴۵۰ ایرانی بازداشت شده‌ اند. علی تعالی فرماندار رژیم در همدان نیز، از دستگیری ۱۵۰ تن دیگر از معترضان خبر داد. به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس متعلق به سازمان تروریستی سپاه، اعلام کرد که بیشتر دستگیرشدگان بین ۱۷ تا ۲۵ سال سن دارند.

غلامعلی ابوحمزه فرمانده ی سپاه رژیم در کرمان نیز، اعلام کرد که بیش از ۸۰ تن از معترضان به حاکمیت دستگیر و تحویل "مراجع ذی‌ صلاح" شده‌ اند. حاجی رضا شاه کرمی دادستان رژیم در کرج نیز، اعلام کرد ۲۰ تن از کسانی که به گفته ی او "سردسته ی" تجمعات دی ماه بوده‌ اند، بازداشت شده‌ اند. وی اعلام کرده بود که در ارتباط با شمار کل بازداشت شدگان "فعلن آماری ارائه نمی‌ دهیم" !!

حسن حیدری دادستان رژیم در مشهد نیز، اعلام کرده بود که در تجمعات روزهای گزشته در این شهر، ۱۳۸ هم میهن بازداشت شده‌ اند. محمد تکبیرگو دادستان رژیم در کاشان نیز، در ۱۰ دی ماه از دستگیری ۶۰ تن از معترضان در این شهرستان خبر داده بود.
ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب رژیم در استان اردبیل، با اعلام بازداشت ۴۰ تن در پی تجمع‌ ها و تظاهرات روزهای گزشته در این استان خبر داده بود.



عبدالله‌ زاده پاشاکی فرمانده ی نیروی سرکوبگر انتظامی در شهرستان رباط کریم نیز، روز ۱۱ دی از دستگیری ۱۱ تن در تجعات در شهرستان پرند خبر داده بود. حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور رژیم، پیش از این اعلام کرده بود که بیشتر بازداشت‌ شدگان تجمع‌ های گزشته، زیر ۲۵ سال سن دارند.

در همین حال، تروریست معصومه ی ابتکار معاون رییس‌ جمهور رژیم در امور زنان و خانواده، با اشاره به اینکه "شمار قابل توجهی از بازداشت‌ شدگان" جوانان هستند، افزود که "ما به گفتگوی عمیق بین نسلی نیازمندیم. هتمن نیازمند شنیدن صدای نوجوانان و جوانان هستیم، زیرا برای شنیدن صدای نسل دهه ی ۷۰ و ۸۰، فرصت و فضای کافی نه در خانواده و نه در جامعه فراهم نکرده‌ ایم" !!


بر اساس آمار رسمی رژیم، همچنین در تجمع‌ های روزهای گزشته، دست کم ۲۴ هم میهن کشته شده‌ اند.

بارگیری ویدیو

همین جستار در کیهان سوئد

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بس که این ملت خر است

مملکت در دست مشتی خائن غارتگر است بس که این ملت خر است حال روشنفکر بیچاره ز بد هم بد تر است بس که این ملت خر است مغزها له شد به زیر سم ملایان قم وای در عصر اتم صحبت عمامه و تسبیح و ریش و منبر است بس که این ملت خر است هر که حرفی زد ز آزادی دهانش دوختند جان ما را سوختند حرف حق این روز ها گویی گناه منکر است بس که این ملت خر است مملکت افسوس برگشته به صد ها سال پیش حرف عمامه است و ریش گوز من بر ریش هر چه شیخ در هر کشور است بس که این ملت خر است خاک شهر قم گمان داری بشر می پرورد تخم خر میپرورد زانکه هر سو شیخکی بر منبری در عرعر است بس که این ملت خر است ما که می دانیم حال شیخ ها در حجره ها وای بر احوال ما کز تف هم درسها ماتحتشان دائم تر است بس که این ملت خر است شیخ ریقویی که دائم بود دنبال لوات در پی فور و بساط با فلان پاره اش امروز یک شیر نر است بس که این ملت خر است وانکه خیک گنده اش پر بود دائم از عرق چونکه برگشته ورق پیش چشم ملت اکنون بهتر از پیغمبر است بس که این ملت خر است معده هر شیخ چون پ

اسناد شرارت و آدم فروشی محسن مخملباف

" محسن مخملباف " که در سال ۱۳۵۳ به همراه دو نفر دیگر، اقدام به  یورش تروریستی  با چاقو به پاسبان خیابان ایران (مرحوم شامبیاتی) می کنند، در درگیری با وی مجروح و دستگیر می شود. اینک مستندات پرونده ی مخملباف را به نقل از گزارش ساواک و نیز گزارش روزنامه ی اطلاعات در اختیار همگان می گزاریم. همچنین گواهی نزدیکان و قربانیان وی مبنی بر همکاریش با آدمخوار رژیم لاجوردی (فرنشین وقت زندان اوین)، در دستگیری و پرونده سازی برای مخالفان جمهوری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. گزارش ساواک از دستگیری محسن مخملباف سازمان اطلاعات و امنيت كشور س. ا. و. ا. ک خيلی محرمانه گزارش بازجویی مشخصات متهم "محسن" فرزند "حسين"، شهرت مخملباف، شماره ی شناسنامه ۶۱۴۴۸ تهران، متولد ۱۳۳۶ تهران، شغل كارگر بازار (پسته ‌فروشی) مغازه ی لطفعليان، سرای پايدار، محل سكونت: تهران خيابان صفاری، كوچه ی يخچال، نبش كوچه، بالای لبنياتی، منزل اجاره‌ ای، مجرد، ميزان تحصيلات سوم متوسطه، دين اسلام، مذهب شيعه اثنا عشری، تابعيت دولت شاهنشاهي ايران، فاقد سابقه ی اتهامی و كيفری از نظر ضد امنيتی م

رونمایی از کس کش اعظم و وروره جادوی پاسدار قالیباف

چندی است که ویدیو کلیپ هایی از فردی منتشر می شود که دقیقن حرف دل رنج دیدگان و مردم ستم دیده ی ایران را می زند. او نقابی بر چهره زده است تا ماهیت درنده ی گرگش را پنهان سازد. "سید محید حسینی" از توله حرامزادگان الله پرست تازی باقی مانده از یورش الله پرستان عرب نخستین به کشورمان می باشد که هم اکنون با داغ اسلام اهریمنی بر دل و پیشانی دعاگوی خویش، سالیان سال است که مشاور مطبوعاتی و رسانه ای پاسدار "قالیباف" در شهرداری رژیم در تهران می باشد. فردی که سیل ارقام نجومی رد و بدل شده ی شهرداری و بده بستان ها و البته رانت خواری شخصی خودش از این موهبت سفره ی نکبت جمهوری اسلامی را دیده و هم از آن خوان پربرکت خمینی حرامزاده، بسیار نوشیده و چشیده. وی در یکی از ویدیو کلیپ هایی که از وی منتشر شده است، با حساب بر روی ساده لوحی مخاطبان خود در سیستان و بلوچستان، از احساسات انسانی آنها سو استفاده کرده و خود را در حالی هم آوا و همراه آنان و شریک درد و رنج و فقرشان جا می زند که تو گویی وی در همه ی این چهل سال عمر نکبتی که از ولایت فقیه گرفته، نه تنها روحش هم از فقر دهشتناک و فاحش د