رد شدن به محتوای اصلی

چرا داستان ایسا مسیح، "جعل شد"...

یک پژوهشگر جنجال برانگیز انجیل:
"داستان ایسا بدین منظور جعل شده بود تا تهی دستان را آرام و ساکت کند".


این پژوهشگر مدعیست مسیحیت یک برزش تبلیغاتی پیچیده ی حکومتی بود که برای آرام و خاموش کردن موضوعات مربوط به جهانگیری روم مورد بهره برداری قرار گرفت.

یک پژوهگشر انجیلی و جنجال برانگیز آمریکایی، در هفته ی گزشته آغاز به نخستین اظهارش در لندن کرده است تا کشفی را عرضه کند که مدعیست می تواند این داستان را ثابت کند که ایسا مسیح به عنوان سامانه ای از مهار ذهنی اختراع شده است تا بیچارگان را به بردگی بگیرد.

ژوزف آتویل (Joseph Atwill) که نویسنده ی کتابی با عنوان “مسیح سزار: توتطئه ی رومی برای اختراع مسیح” (Caesar’s Messiah: the Roman Conspiracy to Invent Jesus)، ادعا می کند که مسیحیت به عنوان یک دین آغاز نشده بلکه، واقعن یک برزش تبلیغاتی پیچیده ی حکومتی بود که به منظور فرونشاندن احساسات مربوط به موضوعات جهانگیری روم مورد بهره برداری قرار گرفت.

در همایش “مسیح پنهان” که در تالار کانوی (Conway Hall در هولبورن (Holborn) به مدت یک هفته در روز شنبه برگزار شد، آقای آرتویل نظریه اش را عرضه خواهد کرد که عهد جدید از سوی اشراف سده ی نخست میلادی رومی نوشته شده است و اینکه آنها کاملن داستان ایسا مسیح را جعل کرده و از خودشان نوشته اند.


با ترسیم دیدگاه هایش در وبلاگی که بر روی اینترنت منتشر می کند، جناب آرتویل می نویسد: “مسیحیت ممکن است به عنوان یک دین مورد توجه قرار گرفته باشد، اما به راستی بدین منظور توسعه یافته و مورد استفاده قرار گرفته است تا به عنوان سامانه ای از مهار ذهنی کار کند تا بردگانی را تولید نماید که باور داشته باشند که خداوند دستور به بردگی آنان داده است”.

آقای آرتویل می گوید که اقدامات به شورش و خیزش از سوی فرقه های یهودی که در انتظار دررسیدن به اصطلاح “منجی (مسیح) سلحشور” در فلستین هستند، یک مشکل همیشگی برای جهانگیری روم بود و پس از آنکه این جهانگیری همه ی ابزار و وسایل رسمی برای سر و کار داشتن با این مشکل را از دست داد، متوسل به جنگ روانی شدند.

آرتویل به PRWeb.com گفت: “آنها گمان کردند که راه بازایستاندن گسترش فعالیت تبلیغی یهودیان متعصب و مشتاق، این بود تا یک سامانه ی اعتقادی رقیب برای آن بتراشند”.

“اینجا بود که داستان منجی آشتی جو اختراع شد”.

“به جای جنگ الهام بخش، این مسیح اینگونه انگیزش ایجاد می کرد که طرف دیگر صورتت را برای خوردن سیلی بگیر و یهودیان را ترغیب می کرد تا “به سزار تسلیم شوند و عطیه بخشی کنند” و مالیات هایشان را به روم بپردازند”.

آقای آرتویل ادامه می دهد: “هر چند مسیحیت می تواند برای برخی آسایش داشته باشد، اما همچنین می تواند بسیار آسیب زننده و سرکوب کننده هم باشد، یک شکلی از مهار ذهنی موذیانه و پر از توطئه که منجر به پذیرش کورکورانه ی غلام و برده بوده، فقر و جنگ در تمام درازنای تاریخ شده است”.

تا به امروز، به ویژه در ایالات متحده، از این دین استفاده شده است تا یک پشتیبانی برای جنگ را در خاورمیانه به واسطه ی آن ایجاد کنند”.

در جای دیگری آقای آرتویل می نویسد: “در حقیقت او (ایسا) می تواند تنها شخصیت افسانه ای در ادبیات باشد که همه ی داستان زندگیش را می تواند در دیگر منابع رهگیری کرد. یک بار که این منابع همگی لخت و عار دفن شدند، به همین سادگی دیگر چیزی باقی نمی ماند”.

آرتویل می گوید هنگامی این مورد را کشف کرد که در حال مطالعه ی عهد جدید در کنار مطالعه ی “جنگ یهودیان” نوشته ی ژوزفیوس بود؛ این کتاب، تنها روایت تاریخی اول شخص بازمانده از یهودیه ی سده ی نخست می باشد.

جناب آرتویل ادعا می کند که آغاز به توجه کردم به توالی موازی ها میان این دو متن کرده است.

آترویل ادعا می کند که: “آنچه که به دید می رسد بسیاری از پژوهشگران از آنها طفره رفته اند، اینست که توالی رویدادها و مکان های ماموریت های تبلیغی مسیح، کم و بیش به مانند توالی رویدادها و مکان های اردوکشی های نظامی جهانگیر روم تیتوس فلاویوس (Titus Flavius) می باشد که از سوی ژوزفیوس توصیف شده اند”.

این مدرکی روشن از یک الگوی عمدن ساختار سازی شده است.


با نگاهی به داستان های پیشین، زندگی نامه ی مسیح به راستی ساختار سازی شده است به ویژه از روی زندگی نامه ی سزار.

ریچارد داوکینز، زیست شناس فرگشتی انگل ایسی و نویسنده که به خوبی برای دیدگاه های ضد دینش شناخته شده است، چند روز پیش پیوندی را به نشریه ای توییت کرد که تبلیغ این رویداد در لندن را انجام می داد.

البته وی سپس توییت کرد: “RT به تاییدیه اشاره نمی کند. من واجد شرایط دادوری پنداشت آرتویل نیستم. سرفن فکر کردم ممکنست ارزش نگاه کردن داشته باشد”.

نظریه ی آقای آرتویل به سادگی یکی از دسته هایی است که به عنوان "نظریه های توطئه ای انجیل" شناخته می شوند.

این نظریه ها به شکلی همگانی دربرگیرنده ی این پیشنهاد هستند که انجمن های مخفی، مدرسه های راز و دیگر دین ها، از داستان افسانه ای ایسا بهره برده اند تا جهانگیری روم را در زیر سایه ی یک دولت دینی، یکپارچه کنند.

ترجمه: داریوش افشار
منبع

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بس که این ملت خر است

مملکت در دست مشتی خائن غارتگر است بس که این ملت خر است حال روشنفکر بیچاره ز بد هم بد تر است بس که این ملت خر است مغزها له شد به زیر سم ملایان قم وای در عصر اتم صحبت عمامه و تسبیح و ریش و منبر است بس که این ملت خر است هر که حرفی زد ز آزادی دهانش دوختند جان ما را سوختند حرف حق این روز ها گویی گناه منکر است بس که این ملت خر است مملکت افسوس برگشته به صد ها سال پیش حرف عمامه است و ریش گوز من بر ریش هر چه شیخ در هر کشور است بس که این ملت خر است خاک شهر قم گمان داری بشر می پرورد تخم خر میپرورد زانکه هر سو شیخکی بر منبری در عرعر است بس که این ملت خر است ما که می دانیم حال شیخ ها در حجره ها وای بر احوال ما کز تف هم درسها ماتحتشان دائم تر است بس که این ملت خر است شیخ ریقویی که دائم بود دنبال لوات در پی فور و بساط با فلان پاره اش امروز یک شیر نر است بس که این ملت خر است وانکه خیک گنده اش پر بود دائم از عرق چونکه برگشته ورق پیش چشم ملت اکنون بهتر از پیغمبر است بس که این ملت خر است معده هر شیخ چون پ

اسناد شرارت و آدم فروشی محسن مخملباف

" محسن مخملباف " که در سال ۱۳۵۳ به همراه دو نفر دیگر، اقدام به  یورش تروریستی  با چاقو به پاسبان خیابان ایران (مرحوم شامبیاتی) می کنند، در درگیری با وی مجروح و دستگیر می شود. اینک مستندات پرونده ی مخملباف را به نقل از گزارش ساواک و نیز گزارش روزنامه ی اطلاعات در اختیار همگان می گزاریم. همچنین گواهی نزدیکان و قربانیان وی مبنی بر همکاریش با آدمخوار رژیم لاجوردی (فرنشین وقت زندان اوین)، در دستگیری و پرونده سازی برای مخالفان جمهوری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. گزارش ساواک از دستگیری محسن مخملباف سازمان اطلاعات و امنيت كشور س. ا. و. ا. ک خيلی محرمانه گزارش بازجویی مشخصات متهم "محسن" فرزند "حسين"، شهرت مخملباف، شماره ی شناسنامه ۶۱۴۴۸ تهران، متولد ۱۳۳۶ تهران، شغل كارگر بازار (پسته ‌فروشی) مغازه ی لطفعليان، سرای پايدار، محل سكونت: تهران خيابان صفاری، كوچه ی يخچال، نبش كوچه، بالای لبنياتی، منزل اجاره‌ ای، مجرد، ميزان تحصيلات سوم متوسطه، دين اسلام، مذهب شيعه اثنا عشری، تابعيت دولت شاهنشاهي ايران، فاقد سابقه ی اتهامی و كيفری از نظر ضد امنيتی م

رونمایی از کس کش اعظم و وروره جادوی پاسدار قالیباف

چندی است که ویدیو کلیپ هایی از فردی منتشر می شود که دقیقن حرف دل رنج دیدگان و مردم ستم دیده ی ایران را می زند. او نقابی بر چهره زده است تا ماهیت درنده ی گرگش را پنهان سازد. "سید محید حسینی" از توله حرامزادگان الله پرست تازی باقی مانده از یورش الله پرستان عرب نخستین به کشورمان می باشد که هم اکنون با داغ اسلام اهریمنی بر دل و پیشانی دعاگوی خویش، سالیان سال است که مشاور مطبوعاتی و رسانه ای پاسدار "قالیباف" در شهرداری رژیم در تهران می باشد. فردی که سیل ارقام نجومی رد و بدل شده ی شهرداری و بده بستان ها و البته رانت خواری شخصی خودش از این موهبت سفره ی نکبت جمهوری اسلامی را دیده و هم از آن خوان پربرکت خمینی حرامزاده، بسیار نوشیده و چشیده. وی در یکی از ویدیو کلیپ هایی که از وی منتشر شده است، با حساب بر روی ساده لوحی مخاطبان خود در سیستان و بلوچستان، از احساسات انسانی آنها سو استفاده کرده و خود را در حالی هم آوا و همراه آنان و شریک درد و رنج و فقرشان جا می زند که تو گویی وی در همه ی این چهل سال عمر نکبتی که از ولایت فقیه گرفته، نه تنها روحش هم از فقر دهشتناک و فاحش د