رد شدن به محتوای اصلی


«نوروز»، نام و انگیزه‌ای مناسب برای اتحادیه آریایی تبارها

کشورهاي مورد نظر، يازده کشور ايران، افغانستان، تاجيکستان، پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان، آذربايجان، گرجستان، ارمنستان، قزاقستان و قرقيزستان و نیز بحرین و مناطق نیمه مستقل اقلیم کردستان عراق و مناطق شمال قفقاز از جمله داغستان و اوستیا هستند که مردمانشان با فرهنگ و تاریخ مشترک هزاران سال در کنار هم زيسته و در سده‏هاي گذشته، در کشاکش رقابت‏ها و توطئه‌هاي استعماري از هم جدا شده‌اند.
با تصویب قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با نام «روز بین المللی نوروز» و ثبت روز اول فروردین برابر با 21 مارس، به عنوان یك مناسبت بین‌المللی توسط سازمان ملل، تحولی نوین در همگرایی منطقه‌ای کشورهای هم‌تبار، هم‌فرهنگ و هم تاریخ آسیای جنوب غربی را می‌توان دید.
به گزارش «تابناک»، با توجه به این که در فرایند پیشنهاد و هماهنگی‌های تصویب این قطعنامه علاوه بر ایران، جمهوری آذربایجان، افغانستان، تاجیكستان، تركیه، تركمنستان، قزاقستان و قرقیزستان نیز کوشا بوده‌اند، می‌توان بستری مناسب را برای شکل‌گیری اتحادیه بسیار ضروری سیاسی ـ فرهنگی کشور‌های آسیای جنوب غربی واقع در فلات ایران را فراهم دید.
بی تردید مردم سرزمین فلات ایران و ایران بزرگ شامل شامل کردها، آذری‌ها، تات‌ها، تاجیک‌ها، پشتون‌ها، بلوچ‌ها، تالشی‌ها، ارمنی‌ها، اوستیایی‌های قفقاز ـکه خود را ایرانی می‌نامند ـ مازندرانی‌ها، لرها، گیلانی‌ها و.. از اشتراکات بسیار تاریخی، فرهنگی و سنت و آداب و رسوم برخوردار هستند و پراکندگی و جدایی بخش‌های گوناگون ایران بزرگ در 196 سال گذشته، ساختگی و مصنوعی و ساخته دست استعمارگران روسیه و انگلستان و نه خواسته مردم این مناطق بوده است.
با این اوصاف، به نظر می‌رسد ایجاد اتحادیه‌ای سیاسی ـ جغرافیایی با رویکرد همگرایی منطقه ای، سبب ساز ایجاد نوعی همگرایی فرهنگی، هویتی و اقتصادی بین ملتی می‌شود که در تاریخ پر فراز و نشیب فلات ایران، در کنار هم زیسته‏اند و از عناصر فرهنگی و تمدنی مشترکی ـ مانند نوروز، زبان پارسی و دیگر زبان‌های آریایی و شخصیت‏های اساطیری، فرهنگی و تاریخی مشترک ـ بهره می‏برند... .
بر پایه این گزارش، کشورهای مورد نظر، یازده کشور ایران، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان و نیز بحرین و مناطق نیمه مستقل اقلیم کردستان عراق و مناطق شمال قفقاز، از جمله داغستان و اوستیا هستند که مردمانشان با فرهنگ و تاریخ مشترک هزاران سال در کنار هم زیسته و در سده‏های گذشته، در کشاکش رقابت‏ها و توطئه‌های استعماری از هم جدا شده‌اند.
یک پرسش اساسی که برخی آریایی تباران غیر ایرانی فلات ایران مطرح کرده‌اند، نام این اتحادیه است! با توجه به این که ایران بزرگ تاریخی، همه سرزمین‌ها و اقوام و زبان‌های متنوع واقع در فلات ایران را در بر می‌گیرد و محدوده شناخته شده رسمی کنونی کشور ایران در بخشی از ایران بزرگ قرار دارد؛ بنابراین، با وجود نام‌هایی چون اتحادیه فلات ایران، اتحادیه کشور‌های آسیای جنوب غربی، اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی، اتحادیه ایران بزرگ، اتحادیه آریانا، اتحادیه کشورهای آریایی‌نژاد و... هر یک از کشورهای این منطقه، ممکن است انتقاداتی به هر یک از این نام‌ها داشته باشند که ریشه در نامگذاری کنونی جغرافیایی یا زبان رسمی متداول در هر یک از این کشور‌ها دارد.
بنابراین، در آستانه رویداد بین‌المللی ثبت جهانی نوروز، بسیار بجا خواهد بود، همه علاقه‌مندان به تشکیل این اتحادیه از میراث مشترک نام زیبا و پر معنای «اتحادیه نوروز» برای اتحادیه کشور‌های آریایی تبار واقع در فلات ایران بهره ببرند که علاوه بر این که یادآور پیشینه سترگ تاریخی فرهنگی مشترک ماست، مورد پذیرش همه کشورهای یازده‌گانه و دیگر مناطق نیمه مستقل، واقع در این منطقه بوده و اختلاف نظری درباره آن وجود نخواهد داشت.
متن کامل این مطلب را اینجا بخوانید.
با تصویب قطعنامه‌اي تحت عنوان «روز بين المللي نوروز» و به رسمیت شناختن نوروز ايراني به عنوان يك مناسبت بين‌المللي توسط سازمان ملل، تحولی نوین در همگرایی منطقه ای کشور های هم تبار، هم فرهنگ و هم تاریخ آسیای جنوب غربی را می توان مشاهده نمود. با توجه به این که در فرایند پیشنهاد و هماهنگی های تصویب این قطعنامه علاوه بر ایران ،جمهوری آذربایجان، افغانستان، تاجيكستان، تركيه، تركمنستان، قزاقستان و قرقيزستان نیز کوشا بوده اند می توان بستری مناسب را برای شکل گیری اتحادیه بسیار ضروری سیاسی ـ فرهنگی کشور های آسیای جنوب غربی واقع در فلات ایران را فراهم دید.


البته نکته ای جالب که در فهرست کشور هایی که نوروز را به عنوان میراث کهن مردم خود به جهانیان معرفی کرده اند به چشم می خورد ، وجود نام ترکیه است که پرسش های بسیاری را در اذهان ایجاد می نماید،چرا که ترکیه تا چند ی پیش نه تنها وجود بیش از بیست و پنج میلیون کرد آریایی تبار را در کشور خود انکار می کرد و به آن ها ترک های کوهستانی لقب داده بود بلکه میراث ارزشمند کهن آنها با سایر آریایی تباران یعنی "نوروز" را ممنوع و هر گونه بزرگداشت این روز را توسط کرد ها به شدت سرکوب می کرد.باری با این حال ورود این کشور را در میان کشور های وارث تمدن کهن آریایی را بهتر است به نام کرد های ترکیه و شمال عراق و سوریه به حساب آوریم.


هم اکنون اتحادیه های متعددی در مناطق مختلف جهان بر پایه مختصات جغرافیایی خاص یا ویژگی های نژادی یا همگونی تاریخی و فرهنگی شکل گرفته است . تجربه این اتحادیه ها نشان داده که با تشکیل این اتحادیه ها علاوه بر همگرایی و هم اندیشی منطقه ای بنیه اقتصادی ،دفاعی و جایگاه سیاسی این کشورها نیز بسیار تقویت شده است .


در همین راستا خلاء وجود اتحادیه کشور های هم فرهنگ و هم ریشه آریایی تبار در منطقه آسیای میانه و غربی بسیار احساس می شود،اتحادیه ای که می تواند تقویت کننده ثبات و همکاری و صلح پایدار در این منطقه از جهان باشد.
بی تردید مردم سرزمین فلات ایرا ن و ایران بزرگ شامل شامل کردها، آذری‌ها، تات‌ها، تاجیک‌ها، پشتون‌ها، بلوچ‌ها، تالشی‌ها، ارمنی‌ها، اوستیایی‌های قفقاز (که خود را ایرانی می‌نامند)،مازندرانی ها،لرها،گیلانی ها و.. از اشتراکات بسیار تاریخی، فرهنگی و سنت و آداب و رسوم برخوردار هستند و پراکندگی و جدایی بخش‌های مختلف ایران بزرگ در طول 196 سال گذشته ساختگی و مصنوعی و ساخته دست استعمار گران روسیه و انگلستان و نه خواسته مردم این مناطق بوده است، پس ایجاد اتحادیه ای سیاسی جغرافیایی با رويکرد همگرايي منطقه اي سبب ساز ايجاد نوعي همگرايي فرهنگي، هويتي و اقتصادي بين مردم ملتي می‌شود که در تاريخ پر فراز و نشيب فلات ايران، در کنار هم زيسته‏اند و از عناصر فرهنگي و تمدني مشترکي (مانند نوروز، زبان پارسي و سایر زبان‌های آریایی و شخصيت‏هاي اساطیری، فرهنگی و تاريخي مشترک) بهره مي‏برند..


کشورهاي مورد نظر، يازده کشور ايران، افغانستان، تاجيکستان، پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان، آذربايجان، گرجستان، ارمنستان، قزاقستان و قرقيزستان و نیز بحرین و مناطق نیمه مستقل اقلیم کردستان عراق و مناطق شمال قفقاز از جمله داغستان و اوستیا هستند که مردمانشان با فرهنگ و تاریخ مشترک هزاران سال در کنار هم زيسته و در سده‏هاي گذشته، در کشاکش رقابت‏ها و توطئه‌هاي استعماري از هم جدا شده‌اند.


جایگاه ژئو پلتیک، ژئو کالچر، ژئو استراتژیک و ژئو اکونومیک ایران، این بستر را فراهم می‌سازد که کشورمان محور اصلی این اتحادیه باشد. در طول 196 سال گذشته با وجود ایجاد 8 کشور جدید در جنوب روسیه ـ در مناطق اشغال شده ایران شمالی ـ و نیز ایجاد دو کشور در ایران شرقی توسط استعمار بریتانیا نه تنها پیوندهای معنوی این ملت واحد با سرزمین بزرگ مادری گسسته نشده بلکه حتی پس از تحولات دو دهه اخیر در منطقه، این علائق و پیوند‌ها بسیار گسترده‌تر هم شده است که با قدرتمند شدن ایران این مهم می‌تواند بستر مناسبی برای شکل دادن و پایه‌ریزی اتحادیه منطقه ای فلات ایران با محوریت تاریخ و میراث مشترک چند هزار ساله موجود فراهم آورد.


در این میان پيش از هر چيز بايد توجه داشت که منظور از تشکيل اتحاديه، حل شدن اين کشورها در يکديگر و از دست دادن استقلال در حوزه هاي اساسي شکل حکومت، نوع نظام قدرت، اصالت و يا هويت بومي، زبانی، آئيني و مذهبي نيست، بنابر اين اين کشورها مي توانند ضمن حفظ و يا تغيير ساختار خود در حوزه هاي مختلف داخلي، روي زمينه هاي همگرائي در حوزه هاي سیاسی،فرهنگي، اقتصادي و تبادلات اجتماعي کار کرده و به وحدت عمل برسند. به عنوان مثال؛ سرمايه گذاري هاي مشترک، تحقيقات مشترک علمي، برنامه ريزي هاي مشترک فرهنگي، نظام آموزش مشترک تا سطح دانشگاه، برداشتن تعرفه هاي گمرکي، سهولت رفت و آمد اتباع بدون نياز به گرفتن رواديد، طراحي نظام مالياتي مشابه، نظام مشترک بانکي و پولي ( پول واحد )، بازار نيروي کار مشترک و قوانين مشابه، همکاري هاي امنيتي ،نظام واحد گردشگری، تشکيل شوراي واحد سياست خارجي اتحاديه، تشکيل مجلس مشترک اتحاديه، برقراري پيمان مشترک دفاعي، و بسياري زمينه هاي ديگر که در اتحاديه هاي مختلف در سطح جهان تجربه شده و سودمندي آنها به اثبات رسيده می تواند در این اتحادیه به کار گرفته شود.


یک پرسش اساسی که برخی آریایی تباران غیر ایرانی فلات ایران مطرح کرده اند نام این اتحادیه است .با توجه به این که ایران بزرگ تاریخی، همه سرزمین ها و اقوام و زبان های متنوع واقع در فلات ایران را در بر می گیرد و محدوده شناخته شده رسمی فعلی کشور ایران در بخشی از ایران بزرگ قرار دارد بنابراین با وجود نام هایی چون اتحادیه فلات ایران،اتحادیه کشور های آسیای جنوب غربی،اتحادیه کشور های وارث تمدن ایرانی، اتحادیه ایران بزرگ،اتحادیه آریانا،اتحادیه کشور های آریایی نژاد و... هر یک از کشور های این منطقه ممکن است انتقاداتی به هر یک از این نام ها داشته باشند که ریشه در نام گذاری فعلی جغرافیایی یا زبان رسمی متداول در هر یک از این کشور ها دارد.


بنابراین در آستانه رویداد بین المللی ثبت جهانی نوروز، بسیار به جا خواهد بود همه علاقه مندان به تشکیل این اتحادیه از میراث مشترک نام زیبا و پر معنای " اتحادیه نوروز " برای اتحادیه کشور های آریایی تبار واقع در فلات ایران استفاده کنند که علاوه بر این که یاد آور پیشینه سترگ تاریخی فرهنگی مشترک ما است ،مورد پذیرش همه کشور های یازده گانه و سایرمناطق نیمه مستقل واقع در این منطقه بو ده و اختلاف نظری در باره آن وجود نخواهد داشت.





نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بس که این ملت خر است

مملکت در دست مشتی خائن غارتگر است بس که این ملت خر است حال روشنفکر بیچاره ز بد هم بد تر است بس که این ملت خر است مغزها له شد به زیر سم ملایان قم وای در عصر اتم صحبت عمامه و تسبیح و ریش و منبر است بس که این ملت خر است هر که حرفی زد ز آزادی دهانش دوختند جان ما را سوختند حرف حق این روز ها گویی گناه منکر است بس که این ملت خر است مملکت افسوس برگشته به صد ها سال پیش حرف عمامه است و ریش گوز من بر ریش هر چه شیخ در هر کشور است بس که این ملت خر است خاک شهر قم گمان داری بشر می پرورد تخم خر میپرورد زانکه هر سو شیخکی بر منبری در عرعر است بس که این ملت خر است ما که می دانیم حال شیخ ها در حجره ها وای بر احوال ما کز تف هم درسها ماتحتشان دائم تر است بس که این ملت خر است شیخ ریقویی که دائم بود دنبال لوات در پی فور و بساط با فلان پاره اش امروز یک شیر نر است بس که این ملت خر است وانکه خیک گنده اش پر بود دائم از عرق چونکه برگشته ورق پیش چشم ملت اکنون بهتر از پیغمبر است بس که این ملت خر است معده هر شیخ چون پ

اسناد شرارت و آدم فروشی محسن مخملباف

" محسن مخملباف " که در سال ۱۳۵۳ به همراه دو نفر دیگر، اقدام به  یورش تروریستی  با چاقو به پاسبان خیابان ایران (مرحوم شامبیاتی) می کنند، در درگیری با وی مجروح و دستگیر می شود. اینک مستندات پرونده ی مخملباف را به نقل از گزارش ساواک و نیز گزارش روزنامه ی اطلاعات در اختیار همگان می گزاریم. همچنین گواهی نزدیکان و قربانیان وی مبنی بر همکاریش با آدمخوار رژیم لاجوردی (فرنشین وقت زندان اوین)، در دستگیری و پرونده سازی برای مخالفان جمهوری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. گزارش ساواک از دستگیری محسن مخملباف سازمان اطلاعات و امنيت كشور س. ا. و. ا. ک خيلی محرمانه گزارش بازجویی مشخصات متهم "محسن" فرزند "حسين"، شهرت مخملباف، شماره ی شناسنامه ۶۱۴۴۸ تهران، متولد ۱۳۳۶ تهران، شغل كارگر بازار (پسته ‌فروشی) مغازه ی لطفعليان، سرای پايدار، محل سكونت: تهران خيابان صفاری، كوچه ی يخچال، نبش كوچه، بالای لبنياتی، منزل اجاره‌ ای، مجرد، ميزان تحصيلات سوم متوسطه، دين اسلام، مذهب شيعه اثنا عشری، تابعيت دولت شاهنشاهي ايران، فاقد سابقه ی اتهامی و كيفری از نظر ضد امنيتی م

رونمایی از کس کش اعظم و وروره جادوی پاسدار قالیباف

چندی است که ویدیو کلیپ هایی از فردی منتشر می شود که دقیقن حرف دل رنج دیدگان و مردم ستم دیده ی ایران را می زند. او نقابی بر چهره زده است تا ماهیت درنده ی گرگش را پنهان سازد. "سید محید حسینی" از توله حرامزادگان الله پرست تازی باقی مانده از یورش الله پرستان عرب نخستین به کشورمان می باشد که هم اکنون با داغ اسلام اهریمنی بر دل و پیشانی دعاگوی خویش، سالیان سال است که مشاور مطبوعاتی و رسانه ای پاسدار "قالیباف" در شهرداری رژیم در تهران می باشد. فردی که سیل ارقام نجومی رد و بدل شده ی شهرداری و بده بستان ها و البته رانت خواری شخصی خودش از این موهبت سفره ی نکبت جمهوری اسلامی را دیده و هم از آن خوان پربرکت خمینی حرامزاده، بسیار نوشیده و چشیده. وی در یکی از ویدیو کلیپ هایی که از وی منتشر شده است، با حساب بر روی ساده لوحی مخاطبان خود در سیستان و بلوچستان، از احساسات انسانی آنها سو استفاده کرده و خود را در حالی هم آوا و همراه آنان و شریک درد و رنج و فقرشان جا می زند که تو گویی وی در همه ی این چهل سال عمر نکبتی که از ولایت فقیه گرفته، نه تنها روحش هم از فقر دهشتناک و فاحش د